В оздоровчому фітнесі використовується великий арсенал засобів з різних видів спорту та рухової активності. Розвиток фітнес індустрії сприяє його розширенню і вимагає класифікації та визначення методичних особливостей, які обумовлюють використання відповідних засобів. Заняття оздоровчим фітнесом потребують наявності у студентів знань основ методики впровадження обраних видів рухової активності. Мета дослідження – аналіз змісту занять оздоровчої аеробіки та впровадження сучасних фітнес-програм і технологій пов‟язаних з розвитком здібностей до вирішення рухових та спортивних завдань у фізичному вихованні студентської молоді. У даній статті узагальнені відомості про зміст занять оздоровчою аеробікою вибіркової спрямованості з використанням практичного матеріалу для розвитку основних фізичних якостей і рухових навичок студентської молоді.
В оздоровительном фитнесе используется большой арсенал средств по различным видам спорта и двигательной активности. Развитие фитнес индустрии способствует его расширению и требует классификации и определения методических особенностей, которые обусловливают использование соответствующих средств. Занятия оздоровительным фитнесом требуют наличия у студентов знаний основ методики внедрения выбранных видов двигательной активности. Цель исследования - анализ содержания занятий оздоровительной аэробики и внедрение современных фитнес-программ и технологий связанных с развитием способностей к решению двигательных и спортивных задач в физическом воспитании студенческой молодежи. В данной статье обобщены сведения о содержании занятий оздоровительной аэробикой выборочной направленности с использованием практического материала для развития основных физических качеств и двигательных навыков студенческой молодежи.
Wellness fitness uses a large arsenal tools of various sports and physical activity. The development of the fitness industry contributes to the expansion and requires classification and definition of methodological features that determine the use of appropriate means. Health-improving fitness classes require students to have knowledge of the fundamentals of the methodology for introducing the selected types of physical activity. This article summarizes the information about the content of selective focus health related aerobics using practical material for the development of basic physical qualities and motor skills of student youth. Key words: fitness, means, classification, orientation, methodological features, newest technologies, recreational types of physical activity. The purpose of the study is to analyze the content of health aerobics classes and the introduction of modern fitness programs and technologies related to the development of abilities to solve motor and sports problems in physical education of student youth. The study was performed at the theoretical and analytical level. In the process of research we used the following methods: analysis of literature sources, methods of theoretical interpretation (analysis, synthesis, induction, deduction, generalization). Conclusions. In turn, regular aerobics and rhythmic gymnastics in combination with other types of wellness fitness have a health-improving and training effect on the body. The variety of fitness programs does not mean the arbitrariness of their construction - the used of different types of physical activity must comply with the basic principles of physical education. Experts in the experiment to determine the effectiveness of aerobics concluded that as a result of classes students have improved metabolism, normalized cardiovascular and respiratory systems, increased immunity to various diseases and help lift the mood.