В статті наведено показники фізичної підготовленості волейболістів 9 – 11 років та їх зміни після впровадження в навчально – тренувальний процес комплексів вправ на координаційній драбині. Встановлено, що показники фізичної підготовленості під впливом розробленої нами методики покращуються, і ці зміни суттєві і статистично достовірні (р<0,05). Найбільш суттєве покращення було визначено за показниками координаційних здібностей, швидкісно - силових якостей та бистроти (р<0,05), результати гнучкості, витривалості та сили, теж покращились, але достовірних змін при цьому не спостерігалось (р>0,05).
У дослідженні брали участь 40 спортсменів в віці 9 – 11 років. Впродовж 6 місяців в навчально-тренувальний процес експериментальної групи поряд з програмним матеріалом до занять було включено спеціальні вправи на координаційній драбині. А саме: стрибки з різних вихідних положень, обертальні рухи в русі, різноманітні прискорення, стрибкові вправи, сполучення стрибкових та бігових вправ, які виконувались з поступовим зростанням їх координаційної складності. Виконання вправ проходило, як в основний, та й протилежний бік, а також, до занять було включено різноманітні акробатичні модифіковані вправи, які поєднувались з вищезазначеними вправами та технічними імітаційними прийомами гри. Тестування проходило за загальноприйнятими методиками.
В статье приведены показатели физической подготовленности волейболистов 9 – 11 лет и их изменения после применения в учебно – тренировочном процессе комплексов упражнений на координационной лестнице. Установлено, что показатели физической подготовленности под влиянием разработаной нами методики улучаються, и эти изменения существенны и статистически достоверны (р<0,05). Наиболее существенное улучшение было виявлено по показателям координационных спосібностей, скоростно – силових качеств и быстроты (р<0,05), результаты гибкости, выносливости и силы, тоже улучились, но достоверных изменений при этом не наблюдалось (р>0,05).
В исследовании брали участие 40 спортсменов в возрасте 9 – 11 лет. На протяжении 6 месяцев в учебно – тренировочный процесс экспериментальной группы на ряду с програмным материалом в занятия были были включены специальные упражнения на координационной лестнице. А именно: прыжки из разных исходных положений, движения по кругу, различные ускорения, прыжковые упражнения, сочетание прыжковых и беговых упражнений, которые использовались с постепенным увеличением их координационной сложности. Выполнение упражнений проходило, как в основную, так и в противоположную сторону, а также в занятия были включены разнообразные акробатические модифицированные упражнения, которые объединялись с вишепредставлеными упражнениями и техническими имитационными приемами игры. Тестирование проходило по общепринятым методиам.
The article presents the indicators of physical fitness of volleyball players aged 9-11 and their changes after the introduction of sets of exercises on the coordination ladder in the educational and training process. It was found that the indicators of physical fitness under the influence of our method are improving, and these changes are significant and statistically significant (p <0,05). The most significant improvement was determined by the indicators of coordination abilities, speed - strength qualities and speed (p <0.05), the results of flexibility, endurance and strength also improved, but no significant changes were observed (p> 0.05).
The study involved 40 athletes aged 9 to 11 years. For 6 months, special exercises on the coordination ladder were included in the training process of the experimental group along with the program material. Namely: jumps from different starting positions, rotational movements in motion, various accelerations, jumping exercises, a combination of jumping and running exercises, which were performed with a gradual increase in their coordination complexity. The exercises were performed both in the main and in the opposite direction, and also, various acrobatic modified exercises were included in the classes, which were combined with the above-mentioned exercises and technical simulation techniques of the game. Testing was performed according to generally accepted methods.