Метою дослідження є визначення особливостей бойового хортингу як засобу виховання патріотичних якостей, фізичної культури та основ здоров‟я школярів і студентів закладів загальної середньої і вищої освіти та наукове обґрунтування засобів позитивного впливу бойового хортингу, що сприяють формуванню в учнівської та студентської молоді військово-патріотичних навичок, цінностей здорового способу життя, всебічного виховання, підвищенню рівня здоров‟я за методикою виду спорту бойового хортингу. Перевірено ефективність психолого-педагогічних умов, організаційних форм і методів, проведено теоретичний аналіз проблеми виховання фізичних якостей, військово-прикладних здібностей, умови застосування оздоровчих, прикладних, загальнорозвивальних і спеціальних фізичних вправ бойового хортингу для підвищення ефективності роботи систем організму. Викладено матеріал щодо концепції та підходів до класифікації фізичних вправ і методик бойового хортингу для спортсменів шкільного та студентського віку. Дослідно-експериментальним шляхом перевірено ефективність упровадженої педагогічної системи виховання патріотичних якостей, фізичної культури та основ здоров‟я у школярів і студентів засобами бойового хортингу, ціннісного ставлення до здоров‟я та уникнення шкідливих звичок. Подано результати дослідження щодо формування військово-прикладних здібностей, цінностей здорового життя та ефективності організаційних форм спортивної дисципліни у процесі занять бойовим хортингом в умовах навчального процесу закладів загальної середньої і вищої освіти.
Целью исследования является определение особенностей боевого хортинга как средства воспитания патриотических качеств, физической культуры и основ здоровья школьников и студентов учреждений общего среднего и высшего образования, а также научное обоснование средств положительного влияния боевого хортинга, способствующих формированию у учащихся и студенческой молодежи военно-патриотических навыков, ценностей здорового образа жизни, всестороннему воспитанию, повышению уровня здоровья по методике вида спорта боевого хортинга. Проверена эффективность психолого-педагогических условий, организационных форм и методов, проведен теоретический анализ проблемы воспитания физических качеств, военно-прикладных способностей, условия применения оздоровительных, прикладных, общеразвивающих и специальных физических упражнений боевого хортинга для повышения эффективности работы систем организма. Изложен материал по концепции и подходам к классификации физических упражнений и методик боевого хортинга для спортсменов школьного и студенческого возраста. Опытно-экспериментальным путем проверена эффективность внедренной педагогической системы воспитания патриотических качеств, физической культуры и основ здоровья у школьников и студентов средствами боевого хортинга, ценностного отношения к здоровью и избежания вредных привычек. Представлены результаты исследования по формированию военно-прикладных способностей, ценностей здорового образа жизни и эффективности организационных форм спортивной дисциплины в процессе занятий боевым хортингом в условиях учебного процесса заведений общего среднего и высшего образования.
The aim of the study is to determine the features of combat horting as a means of educating patriotic qualities, physical culture and basics of health of schoolchildren and students of general secondary and higher education and scientific substantiation of means of positive influence of combat horting, values of a healthy way of life, comprehensive education, increase of level of health by a technique of a sport of fighting horting. The effectiveness of psychological and pedagogical conditions, organizational forms and methods is checked, the theoretical analysis of the problem of education of physical qualities, military-applied abilities, conditions of application of health-improving, applied, general developmental and special physical exercises of combat horting for increase of efficiency of body systems is carried out. The material on the concept and approaches to the classification of physical exercises and methods of combat horting for school and student athletes is presented. The effectiveness of the implemented pedagogical system of education of patriotic qualities, physical culture and basics of health of schoolchildren and students by means of combat horting, values to health and avoidance of bad habits has been experimentally tested. The results of the research on the formation of military-applied abilities, values of healthy living and the effectiveness of organizational forms of sports discipline in the process of combat horting in the educational process of general secondary and higher education are presented.