У статті розглядається застосування засобів боротьби в межах уроків фізичною культурою з учнями старших класів, що навчаються в ліцеї з посиленою військово-фізичною підготовкою. Важливо з’ясувати ставлення самих учнів до застосування таких засобів, щоб зрозуміти рівень їхньої вмотивованості та зацікавленості і виявити можливі шляхи покращення таких програм з фізичної
культури.
В статье рассматривается применение средств борьбы в пределах уроков физической культурой с учащимися старших классов, обучающихся в лицее с усиленной военно-физической подготовкой. Важно выяснить отношение самих учеников к применению таких средств, чтобы понять уровень их мотивированности и заинтересованности и выявить возможные пути улучшения таких программ по физической культуре.
Updating the content of physical education programs in secondary education institution is an urgent task of modern education, in particular the introduction of various kinds of sport activities to the educational process of student youth. In Lyceums with enhanced military and physical training, preparation by means of combat spots, which allow to form adequate professional skills and improve the level of physical fitness of future
servicemen. The article considers the use of wrestling means within the lessons of physical culture with high school students, those studying in the lyceum
with enhanced military and physical training. Wrestling is a dynamic kind of sports activity, which allows to develop important for the military profession
physical qualities (strength, speed- strength, coordination, etc.) and to form appropriate skills of self-defense and attack. It is important to find out the
attitude of the students to the use of such means in order to understand their level of motivation and interest and to identify possible ways to improve such
physical education programs.