У статті розглядається ступінь готовності майбутніх фахівців сфери фізичної культури і спорту до професійної діяльності. Зокрема проведено аналіз наукової літератури щодо проблеми готовності майбутнього фахівця фізичної культури і спорту до професійної діяльності в закладах освіти; охарактеризовано поняття готовність майбутнього фахівця фізичної культури і спорту до професійної діяльності в закладах освіти; визначено динаміку готовності майбутнього фахівця фізичної культури і спорту до професійної діяльності в закладах освіти.
В статье рассматривается степень готовности будущих специалистов сферы физической культуры и спорта к профессиональной деятельности. В частности, проведен анализ научной литературы по проблеме готовности будущего специалиста физической культуры и спорта к профессиональной деятельности в учреждениях образования; охарактеризовано понятие готовность будущего специалиста физической культуры и спорта к профессиональной деятельности в учреждениях образования; определена динамика готовности будущего специалиста физической культуры и спорта к профессиональной деятельности в учреждениях образования.
The article deals with the degree of readiness of future specialists of the field of physical culture and sports for professional activity. The aim is to investigate the nature and structure of the future fitness of a physical education and sports specialist to pursue professional activities in educational institutions. Based on this goal, the following tasks were set: the scientific literature was analyzed on the problem of the future of the future specialist of physical culture and sports for professional activity in educational establishments; the concept of readiness of the future specialist of physical culture and sports for professional activity in educational establishments is characterized; the dynamics of the future of the specialist of physical culture and sports to professional activity in educational establishments is determined. The technique of forming of future specialists of the field of physical culture and sports to professional activity in educational establishments is revealed. In order to determine the formation of the readiness of future specialists in the field of physical culture and sports, 37 students of the second year of the Ivan Poddubny Olympic College were interviewed before and after completing the teaching practice.