У даній роботі розкрито зміст експериментальної методики превентивного фізичного виховання, яка спрямовувалася на вирішення завдань первинної профілактики захворювань дихальної та серцево-судинної систем студентів; уточнено зміст поняття «превентивне фізичне виховання»; визначено ефективність комплексного використання засобів превентивного фізичного виховання в оздоровчо-профілактичній роботі зі студентами шляхом фіксації під час експерименту середнього показника захворюваності, життєвої ємності легень (ЖЄЛ), адаптаційного потенціалу (АП) за методикою Р.М. Баєвського та індексу фізичної працездатності (проба Руф’є, ІР).
В данной работе раскрыто содержание экспериментальной методики превентивного физического воспитания, которая направлена на решение задач первичной профилактики заболеваний дыхательной и сердечно-сосудистой систем студентов; уточнено содержание понятия «превентивное физическое воспитание»; определена эффективность комплексного использования средств превентивного физического воспитания в оздоровительно-профилактической работе со студентами путем фиксации во время эксперимента среднего показателя заболеваемости, жизненной емкости легких (ЖЕЛ), адаптационного потенциала (АП) по методике Р.М. Баевского и индекса физической работоспособности (проба Руфье, ИP).
In this paper the content of the experimental method of preventive physical education, which was directed to solving the problems of primary prevention of diseases of the respiratory and cardiovascular systems of students, is disclosed; the content of the concept of "preventive physical education" is specified; the efficiency of complex use of preventive physical education in improving and preventive work with students by fixing during the experiment the average morbidity, lung capacity (LC), adaptive potential (AP) according to the method of RM. Baevsky and physical performance index (Ruffier test, IR).