Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сучасні проблеми духовної освіти в України: питання про статус теології

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Левченко, Т. Г.
dc.date.accessioned 2020-10-21T14:25:43Z
dc.date.available 2020-10-21T14:25:43Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Левченко, Т. Г. Сучасні проблеми духовної освіти в України : питання про статус теології / Т. Г. Левченко // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : Collection of scientific papers / Голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : ТОВ «Науково-інформаційне агентство "Наука-технології-інформація"», 2020. – Вип. 25 (7-8). – С. 80-90. – DOI 10.33930/ed.2019.5007.25(7-8)-7. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/31332
dc.description.abstract У статті доводиться суттєва подібність претензій філософії та теології на статус мета-науки та універсального світоглядного дискурсу. Історично ці претензії пов’язані з вченням про особливе інтуїтивне пізнання, сьогодні вони ж проявляються у намаганні дати відповіді на основні світоглядні питання особистості. Доведено, що претензії теології на статус метанауки є менш обґрунтованими, ніж у філософії, оскільки теологія не може надавати методології для конкретних наук, не може без посередництва філософії оцінювати наукові теорії. Також теолог не є вільним у власних роздумах, навіть якщо проявляє творчу спонтанність, оскільки обов’язково повинен бути укорінений у певній традиції. Утопічними є сподівання католицьких, православних і протестантських богословів на те, що теологія з кінцем епохи модерну знову може претендувати на статус мета-науки і оцінювати досягнення усіх наук, особливо гуманітарних. ua
dc.description.abstract The article shows a significant similarity of the claims of philosophy and theology to the status of meta-science and universal philosophical discourse. Historically, these claims relate to the doctrine of a special intuitive cognition, but today they are manifested in an attempt to answer the main ideological questions of the individual. It is proved that the claims of theology to the status of metascience are less substantiated than in philosophy, since theology cannot provide methodology for specific sciences, cannot, without the mediation of philosophy, evaluate scientific theories. Also, the theologian is not free in his own reflections, even if he exhibits creative spontaneity, because it must necessarily be rooted in a certain tradition. Utopian are the hopes of Catholic, Orthodox and Protestant theologians that theology with the end of the modern era can again qualify for the status of meta-science and evaluate the achievements of all sciences, especially humanitarian ones. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher ТОВ «Науково-інформаційне агентство "Наука-технології-інформація"» ua
dc.subject духовна освіта ua
dc.subject теологія як наука ua
dc.subject теологія як світоглядна дисципліна ua
dc.subject теологія і філософія ua
dc.subject теологія і науковий світогляд ua
dc.subject spiritual education ua
dc.subject theology as a science ua
dc.subject theology as a worldview discipline ua
dc.subject theology and philosophy ua
dc.subject theology and scientific worldview ua
dc.subject.classification 231 ua
dc.title Сучасні проблеми духовної освіти в України: питання про статус теології ua
dc.title.alternative Modern problems of spiritual education in ukraine: the question of the status of theology ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу