В умовах сьогодення особливо гостро стоїть питання реформування професійної підготовки магістрів фізичної культури і спорту у закладах вищої освіти України відповідно до світових стандартів. У цьому контексті, інтеграція України в європейський простір потребує постійного вивчення міжнародного досвіду систем освіти. Заклади вищої освіти Австрії – серед найкращих у Європі та світі, з багатовіковими досвідом і традиціями викладання. В статті проаналізовані освітні програми та особливості підготовки за магістерськими програмами зі спортивних наук, які розроблені та затверджені в провідних університетах Австрії - Віденському університеті, Інсбрукському університеті імені Леопольда і Франца. Магістранти отримують компетенції в наукових, технічних, медичних, гуманістичних та суспільно-наукових підгалузях спортивної науки для вирішення практичних питань в сфері спорту, рухової активності; здатні до самостійної розробки та реалізації наукових проєктів. Вважаємо, що можлива вибіркова трансляція австрійської системи на вітчизняну модель функціонування закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку магістрів фізичної культури і спорту, що уможливлює ефективну інтеграцію вітчизняної освіти до загальноєвропейського та світового освітнього простору.
В современных условиях особенно остро стоит вопрос реформирования профессиональной подготовки магистров физической культуры и спорта в учреждениях высшего образования Украины в соответствии с мировыми стандартами. В этом контексте, интеграция Украины в европейское пространство требует постоянного изучения международного опыта систем образования. Высшие учебные заведения Австрии - среди лучших в Европе и мире, с многовековыми опытом и традициями преподавания. В статье проанализированы образовательные программы и особенности подготовки по магистерским программам «Спортивные науки», разработанные в ведущих университетах Австрии - Венском университете, Инсбрукском университете имени Леопольда и Франца. Магистранты получают компетенции в научных, технических, медицинских, гуманистических и общественно-научных отраслях спортивной науки для решения практических вопросов в сфере спорта, двигательной активности; способны к самостоятельной разработке и реализации научных проектов. Считаем, что возможна выборочная трансляция австрийской системы на отечественную модель функционирования высших учебных заведений, осуществляющих подготовку магистров физической культуры и спорта, что будет способствовать эффективной интеграции отечественного образования в общеевропейское и мировое образовательное пространство.
In today's context, the issue of the physical culture and sports masters professional training reforming in higher education institutions of Ukraine in accordance with world standards is particularly acute. In this context, Ukraine's integration into the European space requires a constant study of the international experience of education systems. Austrian higher education institutions are among the best in Europe and in the world, with centuries of experience and tradition in teaching. The article analyses the educational programs and features of master's educational programs in sports sciences, which are developed and approved at the leading universities of Austria - Vienna University, Innsbruck University Leopold and Franz. Undergraduates receive competencies in the scientific, technical, medical, humanistic and social-sciences sub-sectors of sports science to solve practical issues in sports, motor activity. They are capable of independent development and implementation of scientific projects. We believe that it is possible to selectively transmit the Austrian system to the national model of higher education institutions, which prepare masters of physical culture and sports, functioning. This model enables effective integration of national education into the European and global educational space.