Статтю присвячено аналізу особливостей ефективного професійного спілкування
майбутнього фахівця соціальної сфери. В результаті проведеного дослідження у багатьох досліджуваних виявлено досить
високий показник агресії як домінуючої стратегії психологічного захисту; схильність до
переважного застосування миролюбства як стратегії психологічного захисту, які, хоч і є
позитивними стратегіями, проте їх застосування у деяких ситуаціях професійної
діяльності може свідчити про недостатню здатність майбутніх соціальних працівників
відстоювати власну позицію, про зайву поступливість їх у спілкуванні з клієнтами.
Визначено досить велику кількість досліджуваних із низьким рівнем комунікативного контролю, що, вочевидь, знижує ефективність їх професійного спілкування через зайву
прямолінійність і нав’язливість.
The article is devoted to the analysis of features of effective professional communication of the
future specialist of the social sphere. As a result of the
study, many subjects found a fairly high rate of aggression as the dominant strategy of
psychological protection; tendency to predominant use of peace as a strategy of psychological
protection, which, although positive strategies, but their use in some situations of professional
activity may indicate a lack of ability of future social workers to defend their position, their
excessive flexibility in communicating with clients. A large number of subjects with a low level
of communicative control have been identified, which obviously reduces the effectiveness of
their professional communication due to excessive straightforwardness and obsession.