Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування екологічної культури майбутніх учителів технологій з використанням засобів мультимедіа

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гармата, Олександр Миколайович
dc.date.accessioned 2020-10-13T15:17:20Z
dc.date.available 2020-10-13T15:17:20Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Гармата, Олександр Миколайович. Формування екологічної культури майбутніх учителів технологій з використанням засобів мультимедіа : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика навчання (технічні дисципліни) / Гармата Олександр Миколайович ; [наук. керівник Макаренко Леся Леонідівна] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. - 24 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/31159
dc.description.abstract Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування екологічної культури майбутніх учителів технологій з використанням засобів мультимедіа. У дослідженні висвітлено парадигму сучасної екологічної освіти. Уточнено поняття “екологічна культура майбутнього вчителя технологій”. Здійснено аналіз сутності та змісту екологічної культури майбутніх учителів технологій з використанням засобів мультимедіа. Охарактеризовано дидактичні можливості засобів мультимедіа в процесі фахової підготовки майбутніх учителів технологій; подано класифікацію цих засобів і розкрито організаційно-педагогічні умови їх застосування в навчальному процесі. Обґрунтовано особливості формування екологічної культури у студентів спеціальності “технологічна освіта”, спроектовано та експериментально перевірено методику її формування із використанням засобів мультимедіа та охарактеризований міждисциплінарний характер екологічної освіти з дисциплінами галузі “технологічна освіта”. Отже, на основі дослідно-експериментальної роботи доведено, що запропонована методика формування екологічної культури майбутніх учителів технологій з використанням засобів мультимедіа є доцільною і такою, що може бути запровадженою в навчальний процес вищої школи. У ході наукового пошуку підтвердилося припущення про те, що процес підготовки майбутніх учителів технологій, заснований на засадах застосування експериментальної методики навчання засобами мультимедіа, та доцільність визначених організаційно-педагогічних умов формування екологічної культури майбутніх учителів технологій сприяли не тільки підвищенню рівня екологічної культури, а й підвищенню рівня інформаційної компетентності. ua
dc.description.abstract Диссертация посвящена проблеме формирования экологической культуры будущих учителей технологий с использованием средств мультимедиа. В исследовании освещена парадигма современного экологического образования. Более детально и точно подано трактование понятия “экологическая культура будущего учителя технологий”, которое определяется как интегративное качество личности, осознающей стремление непрерывно совершенствовать свой опыт к целесообразному и творческому использованию средств мультимедиа, сочетая практическую готовность к эколого-педагогической деятельности на основе интеграции информационных и экологических знаний, а именно: разработка и апробация компьютерных обучающих программ; уровень соответствия программного обеспечения, т.е. педагогических программных средств общедидактическим требованиям и требованиям методики обучения изучаемой дисциплины; учет дидактических возможностей мультимедийных технологий как средства активизации учебного процесса; разнообразие мультимедийных форм и методов; специальная подготовка к применению мультимедийных технологий, умений и навыков в области технологического образования. Осуществлен анализ сущности и содержания экологической культуры будущих учителей технологий; охарактеризованы дидактические возможности средств мультимедиа в процессе формирования экологической культуры будущих учителей технологий; представлена классификация этих средств и раскрыты педагогические условия их применения в учебном процессе. Описаны особенности формирования экологической культуры у студентов специальности “технологическое образование”, спроектирована и экспериментально проверена методика формирования экологической культуры будущих учителей технологий с использованием средств мультимедиа, также определены организационно-педагогические условия их применения, что позволило улучшить качество учебного процесса в целом. Анализ психолого-педагогической литературы позволил определить основные принципы экологической подготовки - междисциплинарность и непрерывность; целостность познания окружающей среды; связь краеведческого, национального и глобального подходов в раскрытии сущности экологических проблем; направленность на развитие мотивационно-ценностной сферы личности, гармонизацию отношений человека с окружающей средой. Результаты педагогического эксперимента доказали эффективность предложенных и обоснованных организационно-педагогических условий и спроектированной методики формирования экологической культуры будущих учителей технологий с использованием средств мультимедиа в специально созданной информационно-образовательной среде высшего учебного заведения. ua
dc.description.abstract The thesis is devoted to the formation of ecological culture of the future teachers of technology with the use of multimedia. The study highlights the paradigm of modem environmental education. The concept of “ecological culture of the future teacher of technology”. The analysis of the nature and content of ecological culture of the future teachers of technology with the use of multimedia. Characterized didactic multimedia capabilities in the professional training of future teachers of technology; the classification of assets and disclosed organizational and pedagogical conditions of their use in the classroom. Grounded features of formation of ecological culture of students in “technological education”, designed and tested method of its formation with the use of multimedia and described the interdisciplinary nature of environmental education field disciplines “technological education”. Thus, based on the experimental work demonstrated that the method of formation of ecological culture of the future teachers of technology with the use of multimedia is reasonable and one that could be implemented in the educational process of higher education. In the course of scientific research confirmed the assumption that the training of future teachers of technology based on the principles of the use of experimental methods of teaching by means of multimedia and expediency vyznachenyx organizational and pedahohichnyx conditions of formation of ecological culture maybutnix uchyteliv texnolohiy contributed not only increase the level of environmental culture, but also increase information of competence. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject екологічна культура майбутніх учителів технологій ua
dc.subject екологічна освіта ua
dc.subject екологічна свідомість ua
dc.subject засоби мультимедіа ua
dc.subject экологическая культура будущих учителей технологий ua
dc.subject экологическое образование ua
dc.subject экологическое сознание ua
dc.subject средства мультимедиа ua
dc.subject ecological culture of the future teachers of technology ua
dc.subject environmental education ua
dc.subject environmental consciousness ua
dc.subject multimedia ua
dc.subject.classification 378.022.3-051:62/69]:004.032.6:502/504 ua
dc.title Формування екологічної культури майбутніх учителів технологій з використанням засобів мультимедіа ua
dc.title.alternative Формирование экологической культуры будущих учителей технологий средствами мультимедиа ua
dc.title.alternative Methodic of formation of information and technological competence of future teachers of technology ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу