У статті розглядаються основні напрями діяльності Академії міжнародного співробітництва з
креативної педагогіки “Полісся” (Україна) в умовах інтеграційних процесів. Обґрунтовано теоретикометодологічні основи креативної освіти; андрагогічні засади та культуротворчу діяльність Академії;
проаналізовано наукові основи професійної підготовки креативних фахівців, педагогічні умови
впровадження креативного підходу у професійну підготовку майбутніх учителів, науково-методичне
забезпечен
В статье рассматриваются основные направления деятельности Академии международного
сотрудничества по креативной педагогике “Полесье” (Украина) в условиях интеграционных процессов.
Обоснованы теоретико-методологические основы креативного образования; андрагогические основы и
культуротворческую деятельность Академии; проанализированы научные основы профессиональной
подготовки креативных специалистов, педагогические условия внедрения креативного подхода в
профессиональной подготовке будущих учителей, научно-методическое обеспечение креативного
образовательного процесса в высшей школе. Представлены результаты деятельности Академии.
The article deals with the main directions of activity of the Academy of International Cooperation on
Creative Pedagogy “Polissya” (Ukraine) in the context of integration processes. The theoretical and
methodological foundations of creative education are substantiated; andragogical fundamentals and cultural
activities of the Academy; the scientific fundamentals of professional training of creative specialists, pedagogical
conditions for the introduction of a creative approach in the professional training of future teachers, scientific and
methodological support of the creative educational process in higher education are analyzed. The results of the
Academy are presented.