У статті розглядається підготовка майбутнього педагога до формування громадянської
компетентності дітей молодшого шкільного віку як різноаспектне явище, що охоплює основні напрями
громадянської освіти особистості. Реалізація цих напрямів забезпечить підготовку фахівців початкової
освіти з почуттям власної відповідальності за розвиток і виховання дітей, здатних осмислювати власну
педагогічну діяльність з громадянських позицій. Підготовка майбутніх учителів до формування
громадянської компетентності учнів початкової школи передбачає інтегрування законодавчих,
методологічних, психолого-педагогічних знань, активну участь в суспільному житті та наявність
громадянських компетенцій. Слід урахувати, що ці компетентності є залежними від життєвих
компетенцій, вони повинні бути багаторівневою структурою, що поєднує громадянське, моральне та
національно-патріотичне виховання. У процесі фахової підготовки майбутніх учителів необхідно
застосовувати інтегрований підхід та різноманітні творчі завдання, що будуть сприяти професійному
становленню студентів.
В статье рассматривается подготовка будущего педагога к формированию гражданской
компетентности детей младшего школьного возраста как разноаспектное явление, которое охватывает
основные направления гражданского образования личности. Реализация этих направлений обеспечит
подготовку специалистов начального образования с чувством собственной ответственности за развитие
и воспитание детей, способных осмысливать собственную педагогическую деятельность с гражданских
позиций. Подготовка будущих учителей к формированию гражданской компетентности учеников
начальной школы предусматривает интегрирование законодательных, методологических, психологопедагогических знаний, активное участие в общественной жизни и наличие гражданских компетенций.
Следует учесть, что эти компетентности являются зависимыми от жизненных компетенций, они должны быть многоуровневой структурой, которая сочетает гражданское, моральное и национальнопатриотическое воспитание. В процессе профессиональной подготовки будущих учителей необходимо
применять интегрированный подход и разнообразные творческие задания, которые будут способствовать
профессиональному становлению студентов.
The article deals with the training of a future teacher for the formation of preschool children’s civil
competence as a multi-dimensional phenomenon covering the main directions of a personality’s civic education.
Realization of these directions will provide the training of primary education specialists with the feeling of their own
responsibility for the development and education of the children capable to comprehend their own pedagogical
activity from civic stances. Training of future elementary school teachers for formation of a civil competence
provides integration of legislative, methodological, psychology and pedagogical knowledge, active participation in
public life and existence of civil competences. It is necessary to consider these competences to be dependent on vital
competences, they have to be a multilevel structure combining civil, moral and national and patriotic education. In
the course of vocational training of future teachers integrated approach and various creative tasks which will
promote professional formation of students are to be applied