У статті розглядається історія розвитку та становлення одного з основних методичних центрів в
м. Ополє Республіки Польща. Пріоритетним завданням методичного центру було дослідження в галузі
моніторингу результатів навчання, що охоплював такий метод як стандартизоване тестування.
Охарактеризовано основну діяльність опольських дослідників від початку свого заснування, а саме, вони
вели досить активну дидактичну та інформаційну роботу, починаючи від конструювання тестів, далі
заснування курсів дидактичного вимірювання і майстерності використання тестів у навчанні, закінчуючи
розробками в системі оцінювання. Висвітлено основні принципи впровадження тестування у навчальних
закладах. А саме, завдяки утворенню множинних крайових методичних центрів, було запроваджено
експериментальні дослідження, учасниками яких були як вчителі, так і директори шкіл, радники
воєводських освітніх центрів й інспектори шкіл. Результатом роботи експериментальних груп була
публікація серії тестів вимірювання шкільних досягнень для учнів 6-8 класів з різних дисциплін. Окреслено
певні особливості щодо застосування тестів у початковій школі та при вступі до вищого навчального
закладу.
В статье рассматривается история развития и становления одного из основных методических
центров в г. Ополе Республики Польша. Приоритетным заданием методического центра было
исследование в отрасли мониторинга результатов обучения, охватывающее такой метод как
стандартизированное тестирование. Охарактеризована основная деятельность опольських
исследователей от начала своего основания, а именно, они вели достаточно активную дидактическую и
информационную работу, начиная от конструирования тестов, основания курсов дидактического
измерения и мастерства использования тестов в обучении, заканчивая разработками в системе
оценивания. Отражены основные принципы внедрения тестирования в учебных заведениях. А именно,
благодаря образованию множественных краевых методических центров, были введены экспериментальные
исследования, участниками которых были как учителя, так и директора школ, советники воеводских
образовательных центров и инспекторы школ. Результатом работы экспериментальных групп была
публикация серии тестов измерения школьных достижений для учеников 6-8 классов по разным
дисциплинам. Очерчены определенные особенности относительно применения тестов в начальной школе и
при поступлении в высшее учебное заведение.
The article reviews the history of development and formation of one of the main methodological centres in
Opole of Poland Republic. The priority task of the methodological centre was the study on monitoring the results of
training, based on a standardized testing method. The main activity of researchers from city Opole from the
beginning of its foundation is characterized. Notably, they did quite active didactic and informational work, starting
from the design of tests, then the foundation of courses of didactic measurement and mastery of the tests usage in
training, ending with developments in the evaluation system. The basic principles of testing implementation in
educational institutions are covered. Therefore, experimental studies were introduced because of the formation of
multiple regional methodical centres. The participants of the research were teachers and school principals, advisers
of educational centres and school inspectors. The result of the experimental groups was the publication of test
buttery measuring school achievements for 6-8 forms pupils in various disciplines. Certain features concerning to
the use of tests in primary school and at admission to university are outlined.