У статті обґрунтовується важливість освіти дорослих як освітнього тренду ХХІ століття у країнах-членах Європейського Союзу. Освіта дорослих розглядається у контексті популярної в світі загальної освітньої концепції, окресленої як навчання упродовж усього життя (lifelong learning). Здійснено детальний аналіз базових понять окресленої проблеми, зокрема “освіта”, “неперервна освіта”, “освіта
протягом життя”, “ціложиттєва освіта”, “освіта дорослих”. Доведена думка, що Україна потребує розробки повноцінних концептуальних засад розвитку освіти
дорослих у довгостроковій перспективі на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях.
В статье обосновывается важность образования взрослых как образовательного тренда XXI века в странах-членах Европейского Союза. Образование взрослых рассматривается в контексте популярной в мире общей образовательной концепции, обозначенной как обучение в течение всей жизни (lifelong
learning). Осуществлен подробный анализ базовых понятий обозначенной проблемы, в частности “образование”, “непрерывное образование”, “образование в течение жизни”, “образование взрослых”. Доказано, что Украина нуждается в разработке полноценных концептуальных основ развития образования взрослых в долгосрочной перспективе на общегосударственном, региональном и местном
уровнях.
The article substantiates the importance of adult education as an educational trend of the 21st century in the member states of the European Union. Adult education is considered in the context of the popular world-wide educational concept, outlined as life-long learning. A detailed analysis of the basic concepts of the identified
problem, such as “education”, “continuing education”, “life-long education”, “life-long education”, “adult education” has been carried out. It is proved that Ukraine needs to develop a comprehensive conceptual framework for the development of adult education in the long run at the national, regional and local levels.