This article explores the educational and theological potential of information technology. In the modern world, IT plays a large role, they are also extremely important in the development of education. The purpose of the article is to focus on the educational and theological potential of IT. Among the research methods: problem-confessional, theoretical journalism and visual anthropology. IT will be more and more intensively introduced by many representatives of confessional education in a variety of ways, the goals of future research may be to develop a number of problems that arise in the era of new media in connection with the IT phenomenon, the methodological and conceptual apparatus in a dialogue between teachers and philosophers, theologians and religious scholars, sociologists and culturologists, managers and programmers.
В данной статье исследуется образовательно-теологический потенциал информационных технологий. В современном мире большую роль играют ІТ, они также исключительно важны в развитии образования. Цель статьи – сосредоточить внимание на образовательно-теологическом потенциале ІТ. Среди методов исследования: проблемно-конфессиональный, теоретико-журналистский и визуальной антропологии. IT будут все более интенсивно внедряться многими представителями конфессионального образования самым разнообразным образом, целями будущих исследований могут являться разработка ряда проблем, возникающих в эпоху новых медиа в связи с феноменом ІТ, методологического и концептуального аппарата в диалоге между педагогами и философами, теологами и религиоведами, социологами и культурологами, менеджерами и программистами.