The topic of the article deals with the development of national education under the influence of close international pedagogical cooperation. The world-centric nature of the national education development is outlined in terms of holistic historical progress. The contribution of individual personalities is structured to the sociocultural functioning of the national pedagogy of the studied period. Historical-pedagogical and comparative methods served as a tool of research
У ході теоретичного аналізу проблематизовано концептуальність та визначальність впливу на освітньо-просвітницьку реальність столичного регіону визначеної низки соціокультурних умов. Доведено, що соціокультурні умови вітчизняного освітньо-просвітницького розвитку відбувалися завдяки подвижницькій ініціативності небайдужої київської громади, яку репрезентували знакові в історії світочі
досліджуваної епохи. Інструментарієм дослідження виступив хронологічно-змістовний, історикопедагогічний та порівняльний методи.
В ходе теоретического анализа проблематизированы концептуальность и изначальность влияния на образовательно-просветительскую реальность столичного региона определенной ряда социокультурных условий. Доказано, что социокультурные условия отечественного образовательно-просветительского
развития происходили благодаря подвижнической инициативности неравнодушной киевской общины, которую представляли знаковые в истории светочи изучаемой эпохи. Инструментарием исследования выступил хронологически содержательный, историко-педагогический и сравнительный методы.