У монографії розглянуто теоретичні та методичні основи розвитку художньо-технічної творчості учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти, спрямованої на особистісне та професійне зростання та підвищення їхньої техніко-технологічної та загальної культури. Монографія є науковою працею теоретичного і практичного характеру, в якій здійснено аналіз сучасного стану підготовки майбутніх робітників до творчої професійної діяльності. У ній висвітлено вітчизняний і зарубіжний досвід розвитку художньо-технічної творчості, що дозволяє усвідомити її роль як інструменту адаптації випускників закладів професійної (професійно-технічної) освіти на ринку праці. Обґрунтовано методологічні основи художньо-технічної творчості майбутніх робітників і висвітлено вплив естетично спрямованої інформації на розвиток їх особистості. Запропоновано авторську концепцію художньо-технічної творчості в професійній (професійно-технічній) освіті, відповідно до якої цей вид творчості розвивається за адаптаційним механізмом з урахуванням професійної спрямованості, доповнювальності та наступності, використовуючи естетичний потенціал технічних дисциплін, професій і дидактичного навантаження організаційних форм навчання. Висвітлені науково-методичні основи розвитку художньо-технічної творчості майбутніх робітників в умовах урочної роботи та після уроків. Наведено актуальну інформацію про заклади професійної (професійно-технічної) освіти, які мають напрацювання з розвитку професійно орієнтованої творчості. Для керівників освіти і закладів професійної (професійно-технічної) освіти, педагогів професійної (професійно-технічної) та позашкільної освіти, методистів, керівників гуртків, студентів педагогічних закладів вищої освіти і дослідників проблеми творчого розвитку майбутніх робітників в освітньому процесі.
The monograph examines the theoretical and methodological foundations of the students artistic and technical creativity development of professional (vocational and technical) education, aimed at personal and professional growth and improving their technical and technological and general culture. The monograph is a scientific work of theoretical and practical nature, which analyzes the current state of future workers preparation for creative professional activity. It highlights domestic and foreign experience in the artistic and technical creativity development, which allows us to understand its role as a tool for adaptation of professional (vocational and technical) education graduates in the labour market. The methodological bases of future workers artistic and technical creativity are substantiated and the influence of aesthetically directed information on the development of their personality is highlighted. The author's concept of artistic and technical creativity in professional (vocational and technical) education is proposed, according to which this type of creativity is developed by an adaptive mechanism taking into account professional orientation, complementarity and continuity, using the aesthetic potential of technical disciplines, professions and didactic workload. The scientific and methodological bases of the artistic and technical creativity development of future workers in the conditions of class work and after lessons are covered. The topical information about the institutions of professional (vocational and technical) education, which have experience in the development of professionally oriented creativity, is given.