У статті розглянуто актуальні питання фахової підготовка майбутніх учителів музики, пов’язані з саморегуляцією музично-виконавських дій. Даний науковий контекст передбачає розгляд суб'єкта як джерела породження і подолання протиріч між об'єктивними умовами діяльності та можливостями й домаганнями особистості. У зазначеному ракурсі саморегуляція постає у якості суб'єктної властивості, координатора різномодальних особистісних якостей, що забезпечує успішністю дії вчителя та виконання ним музично-педагогічних функцій.
The article deals with urgent issues of special training for future music teachers, connected with self-regulation of musical performance. This scientific context presupposes the consideration of the subject as a source of emergence and overcoming of contradictions between the objective conditions of activity and the capabilities of the individual. With such a review, self-regulation is presented as a subject quality, coordinator of multi-modal personality traits that ensure the success of the teacher's actions and the performance of his musical and pedagogical functions.