Within this article I have tried to describe a framework for using songs in the English classroom. This isn’t the only way to develop our students listening or to structure a listening/speaking lesson, but it is a way that we have found to be effective and motivating for students. Listening and speaking are two of the most challenging skills for students to develop and yet also two of the most important. By developing their ability to listen well we develop our students’ ability to become more independent learners, as by hearing accurately they are much more likely to be able to reproduce accurately, review their understanding of grammar and develop their own vocabulary. By doing so the students will become more self-reliant and will not fear exposing themselves before others. Songs allow the teacher to bring the voices of native speakers into the classroom, and also allow teachers to present a variety of voices and accents to their students. Songs is always a useful tool in teaching a foreign language, as it is a written text with oral patterns involving richness and diversity of topics related to students’ daily lives.
У статті описано основи використання пісень на уроках англійської мови. Пісні не є єдиним способом розвитку слухання студентів або структурування уроку аудіювання чи мовлення, але це спосіб, який виявився ефективним і мотивуючим для студентів. Слухання та говоріння – це дві найскладніші та найважливіші навички розвитку студентів. Розвиваючи здібність слухати, ми розвиваємо здатність наших студентів стати більш незалежними, оскільки, слухаючи правильно, вони з більшою ймовірністю здатні точно відтворювати, переглядати своє розуміння граматики і розвивати власний словник. Роблячи це, студенти стануть більш самостійними і не будуть боятися відкрити себе перед іншими. Пісні дають змогу вчителю приносити на урок голоси носіїв мови, а також надавати різноманітні акценти своїм студентам. Пісні є корисним засобом у викладанні іноземної мови, оскільки це письмовий текст з усною частиною, що містить багатство та різноманітність тем, які стосуються повсякденного життя учнів.
В статье описаны основы использования песен на уроках английского языка. Песни не являются единственным способом развития слушания студентов или структурирования урока аудирования или речи, но это способ, который оказался эффективным и мотивирующим для студентов. Слушание и говорение – это два самых сложных и важных навыка развития студентов. Развивая способность слушать, мы развиваем способность наших студентов стать более независимыми, поскольку, слушая правильно, они с большей вероятностью способны точно воспроизводить, пересматривать свое понимание грамматики и развивать собственный словарь. Делая это, наши студенты станут более самостоятельными и не будут бояться открыть себя перед другими. Песни позволяют учителю приносить на урок голоса носителей языка, а также предоставлять различные акценты своим студентам. Песни являются полезным средством в преподавании иностранного языка, поскольку это письменный текст с устной частью, включающей богатство и разнообразие тем, которые касаются повседневной жизни учащихся.