Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування знаннєвого потенціалу, як елемент програми з фізичного виховання студентів педагогічних спеціальностей

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Терещенко, О. В.
dc.date.accessioned 2020-07-02T18:41:04Z
dc.date.available 2020-07-02T18:41:04Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Терещенко О. В. Формування знаннєвого потенціалу, як елемент програми з фізичного виховання студентів педагогічних спеціальностей / О. В. Терещенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 3К 2 (71). - С. 320-323. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30263
dc.description.abstract In the process of research revealed contradictions between the modern tendency to reduce the role of the system of physical upbringing in a higher educational institution and the low level of health and physical preparedness of student representatives. Moreover, this trend is observed on the background of a continuing process of mobilization of the male population to participate in the fighting in the East of the country. Identified the increasing impact of the formation of special knowledge in students that can afford to implement the principle of consciousness and activity in practice. In turn, the activation of such pedagogical mechanism contributes not only to the attraction of students to regular physical education classes in the conditions of the variable part of the educational process, but also provides accumulation of the data to further physical improvement. In addition, may be somewhat offset by mistakes that occur during diagnosis of the health status of boys and girls at the initial stage of learning. Analysis software-regulatory and methodological support of physical education of students allowed to identify the lack of attention of the relevant professionals that could be targeted for the implementation of the principle of consciousness and activity. In turn, the actual developed content modules for the formation of specific knowledge of students provides for a phased and gradual accumulation of information about the feasibility of the systematic application of physical education in accordance with their own interests and needs. The proposed approach is designed for two years of training and General-educational and vocational-applied direction of increasing specific knowledge that, in General, not only ensures the implementation of the principle and activity, and provides for individual needs and the vitality of the future specialist. ua
dc.description.abstract Виявлені суперечності між сучасною тенденцією до зниження ваги системи фізичного виховання та низьким рівнем здоров’я та фізичної підготовленості студентів. Проаналізований стан програмно-нормативного забезпечення щодо реалізації принципу свідомості та активності. Розроблений зміст модулів, який забезпечує формування специфічних знань у майбутніх педагогів щодо користі систематичних занять фізичними вправами. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject student ua
dc.subject knowledge creation ua
dc.subject physical education ua
dc.subject the teaching ua
dc.subject студент ua
dc.subject формування знань ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject педагогічні спеціальності ua
dc.subject модуль ua
dc.subject.classification 378.016:796 (043.3) ua
dc.title Формування знаннєвого потенціалу, як елемент програми з фізичного виховання студентів педагогічних спеціальностей ua
dc.title.alternative Capacity building knowledge as part of the program on physical training of students of pedagogical specialties ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу