Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Структурні компоненти концептуальної моделі підготовки майбутніх інструкторів з атлетичної гімнастики до професійної діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Булах, С. М.
dc.date.accessioned 2020-07-01T06:25:48Z
dc.date.available 2020-07-01T06:25:48Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Булах С. М. Структурні компоненти концептуальної моделі підготовки майбутніх інструкторів з атлетичної гімнастики до професійної діяльності / С. М. Булах // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 12 (67)15. - С. 25-28. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30189
dc.description.abstract У статті ґрунтовно розкрито структурні компоненти концептуальної моделі підготовки майбутніх інструкторів з атлетичної гімнастики до професійної діяльності. Запропонована автором модель спрямована на підготовку професійної, компетентної, творчо розвиненої особистості, що зорієнтована на професійну діяльність у галузі фізичної культури та спорту, а виокремленні та описані структурні компоненти системи підготовки дають можливість використовувати її в інших напрямках підготовки фахівців. Концептуальна модель відповідає всім вимогам сучасного моделювання систем. ua
dc.description.abstract The article detailed the structural components of a conceptual model of training of the future instructors to professional activities. Proposed by the author of the model meets all requirements of the modern simulation systems. In the process of model development proceeded from the fact that the main purpose of preparation of future trainer-teacher to professional activity in higher educational institutions is the gradual formation of future trainer-teacher readiness for professional activities based on personal approach to teaching students through the creation of corresponding organizational-pedagogical conditions. The aim of the article is the disclosure of key components of the conceptual structural-functional model of preparation of future instructors to professional activity. Components of training identified four subsystems, namely: organizational, technological, diagnostic-corrective, procedural and substantive and effective-reflective. Under the system of preparation of future instructors understand a set of elements, the internal connection which is stronger than external. The model of professional training of future instructors is understood by us as an open dynamic system neratzia, which implies taking into account content, objectives, principles, methods, functions, technologies of professional training. We theoretically substantiated and developed a conceptual model of professional training of future instructors aimed at the training of professional, competent, creative personality, which is focused on professional activities in the field of physical culture and sport are identified and described the structural components of the system of training provided the opportunity to use it in other areas of training. Further elaboration of the problems we see in the development of prospects prolonged result training of future specialists. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject інструктор з атлетичної гімнастики ua
dc.subject модель ua
dc.subject моделювання ua
dc.subject структурні компоненти ua
dc.subject instructor of athletic gymnastics ua
dc.subject model ua
dc.subject modeling ua
dc.subject structural components ua
dc.title Структурні компоненти концептуальної моделі підготовки майбутніх інструкторів з атлетичної гімнастики до професійної діяльності ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу