The article under the motivation of students of humanities to health saving activity means the totality of conscious and maintaining motivation, strengthen and restore health, which are aimed at self-fulfillment specialist in solving professional tasks. As the personal motivation of education is focused on the health and activity of savings manifested in it; determines the behavior of students of humanities; It has the potential for the formation and development; It shows situational in nature and can vary according to the professional functionality of the future expert; It includes professionally significant motivation (motivation of professional work, career and pragmatic motives) and personally meaningful motives (motives of self-improvement and selfrealization). Formation of the positive relation of students of humanitarian specialties to health saving activities are considered from the standpoint of the system, the activity and procedural approaches: a systematic approach reveals the structure indicated by the phenomenon, identify its components and connections between them, the activity approach - describe the features of activity of the teacher and the students of information and the organization of health saving and procedural approach - to reveal the main stages of interaction of subjects in the formation of positive attitude of students of humanitarian specialties. Conclusions. In the context of motivating students to humanities health saving activities of discipline «Physical Education» is considered one of the components of the educational process. Physical education not only enable the display of physical activity, but the mastery of knowledge about health as values of motivation for regular exercise. Prospects for further research to see identification, the theoretical study and experimental verification of pedagogical conditions of formation of positive attitude of students of humanities.
У статті під мотивацією студентів гуманітарних спеціальностей до здоров’язбережувальної діяльності розуміється сукупність усвідомлених і мотивів збереження, зміцнення та відновлення здоров’я, які спрямовані на самореалізацію фахівця у процесі вирішення професійних завдань. Як особистісне утворення мотивація орієнтована на здоров’язбережувальну діяльність і проявляється в ній; визначає поведінку студентів гуманітарних спеціальностей; має потенціал до формування та розвитку; проявляє ситуативний характер і може змінюватися відповідно до професійного функціонала майбутнього фахівця; включає професійно значущі мотиви (мотиви професійної діяльності, кар’єрні і прагматичні мотиви) та особистісно значущі мотиви (мотиви самовдосконалення та самореалізації).