Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сучасний погляд на інтенсифікацію фізичного виховання у вищій школі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Маленюк, Т. В.
dc.contributor.author Косівська, С. В.
dc.date.accessioned 2020-07-01T04:43:27Z
dc.date.available 2020-07-01T04:43:27Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Маленюк Т. В. Сучасний погляд на інтенсифікацію фізичного виховання у вищій школі / Т. В. Маленюк, С. В. Косівська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 3К 2 (71). - С. 187-190. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30163
dc.description.abstract У статті охарактеризовано сучасний погляд на інтенсифікацію процесу фізичного виховання у вищій школі. З’ясовано сутність поняття «інтенсифікація». Визначено основні шляхи інтенсифікації навчального процесу з фізичного виховання у вищій школі: удосконалення організації навчального процесу; оптимізація; індивідуалізація; гуманізація навчального процесу; впровадження сучасних освітніх технологій; формування позитивної мотивації студентів до занять; застосування ефективних форм і методів контролю та оцінки знань і навчальних досягнень студентів; формування професійної готовності викладачів фізичного виховання; покращення матеріально-технічного та санітарно-гігієнічного забезпечення занять. ua
dc.description.abstract The purpose of research: to characterize modern view on intensification of the educational process of physical education in the High School. Methods of research: theoretical analysis and generalization of reference. Results: It is revealed concept of «intensification». It is determined that intensification of the educational process provides achievement in studying of desirable results at the expense of intensification of students’ and teachers’ mental abilities. Analysis of the concept of «intensification» showed that this process is complex enough, goes far beyond pedagogical problems, but objective factors of social and economic, spiritual, and political development of society makes it current. It is determined and substantiated basic ways of intensification of educational process of physical education in the High School: improving the organization of educational process; optimization, individualization, humanization of the educational process; introduction of modern educational technologies; forming of students’ positive motivation to lessons; employment of forms and methods of control, and estimation of knowledge and students’ educational achievement; forming of physical education teacher’s professional preparedness; improvement of logistics and sanitary providing of study. Conclusions: It is defined that intensification of educational process provides quality of higher physical education, which shows the level of society. It is determined the basic ways of intensification of educational process of physical culture in the High School. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інтенсифікація ua
dc.subject навчальний процес ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject студенти ua
dc.subject intensification ua
dc.subject educational process ua
dc.subject physical education ua
dc.subject students ua
dc.subject.classification 378.014.5:796 ua
dc.title Сучасний погляд на інтенсифікацію фізичного виховання у вищій школі ua
dc.title.alternative Modern view on intensification of physical education in the High School ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу