Розглянуто питання контролю фізичної підготовленості як інформативного індикатора стану здоров’я студентів спеціальних медичних груп ВНЗ. Завдання роботи – емпіричним дослідженням здійснити моніторинг параметрів фізичної підготовленості студентів з відхиленнями у стані здоров’я у ході фізичного виховання під впливом експериментальної технології контролю. Згідно із висновками підсумкового розгляду отриманих даних, за всіма показниками досліджуваних параметрів результати студентів усіх нозологічних ЕГ у підсумковому тестуванні достовірно кращі, аніж у КГ. Загалом, аналіз отриманих відомостей засвідчив ефективність розроблених теоретико-методичних положень корекції системи контролю у фізичному вихованні студентів СМГ.
Рассмотрены вопросы контроля физической подготовленности как информативного индикатора состояния здоровья студентов специальных медицинских групп вузов. Задача работы – эмпирическим исследованием осуществить мониторинг параметров физической подготовленности студентов с отклонениями в состоянии здоровья в ходе физического воспитания под влиянием экспериментальной технологии контроля. Согласно выводам рассмотрения полученных данных, по всем показателям исследуемых параметров результаты студентов всех нозологических ЭГ в итоговом тестировании достоверно выше, чем в КГ. В общем, анализ всех полученных сведений показал эффективность разработанных теоретико-методических положений коррекции системы контроля в физическом воспитании студентов СМГ.
The problems of the control of physical preparedness as an informative indicator of the state of health in students’ physical education in special medical groups in universities is considered. The task of the work – an empirical study carried out monitoring of the parameters of physical preparedness of students with disabilities in the state of health in the course of physical training under the influence of experimental technology controls. Оn all the indicators investigated parameters the results of students of all nosological EG in the final testing was significantly higher than in the CG, according to the conclusions of the final review of the data.. The analysis of all the information obtained showed the effectiveness of the developed theoretical and methodical positions correction control system in physical training of students’ in special medical groups іn general. The experimental results are necessary comprehensive monitoring of physical preparedness of students to assess their health and improve management in physical education of students’ in special medical groups. The information obtained empirical research for effective interaction between the subjects of teaching and healing process of physical education of students of special medical groups in the form of person-centered anthropic technology can be used to create a basis.