Матеріал статті зосереджено на Канаді – одній з розвинених країн світу, яка має значні досягнення в теорії та практиці освіти. Серед найбільш дієвих тенденцій в освітній політиці Канади є розробка та реалізація системи підзвітності.
Найважливішими інструментами підзвітності виступають планування, система показників якості освіти, оцінювальні
програми навчальних досягнень, оцінювання, опитування та публічний звіт. В статті розглядаються основні відмінності в структурі початкової та середньої освіти за провінціями, які полягають у розподілі класів за рівнями шкіл, та особливості системи підзвітності в Канаді. Серед форм та методів оцінювання якості освіти має місце участь в національних, провінційних, міжнародних екзаменах, оцінювання вчителів в контексті підзвітності. Кожна провінція та територія Канади, за винятком Нунавуту, керує певною формою мандатної великомасштабної оцінки (LSA). Крім провінційних та територіальних програм оцінки, деякі провінції також беруть участь у міжнародних програмах тестування. Наприклад, деякі провінції, такі як Онтаріо, Квебек та Альберта, беруть участь у Міжнародній Програмі з оцінки освітніх досягнень учнів (PISA), у Міжнародному проекті «Дослідження якості читання та розуміння тексту» (PIRLS) та/або у Міжнародному моніторинговому дослідженні якості шкільної математичної та природничої освіти (TIMSS). Ці міжнародні програми та проекти є доповненням до національної програми оцінювання – програми індикаторів досягнення у школі (SAIP), яка проводиться у всіх канадських провінціях. Звертається увага на структуру та зміст звіту директорів шкіл провінції Онтаріо. Організація «Люди для освіти» (People for Education) є лідерами у проведенні досліджень з питань зв’язку між якісною освітою та справедливим і процвітаючим суспільством. За допомогою директорів на території провінції вони здійснюють щорічні опитування для відстеження впливу політики на фінансування, на зміни у програмах і ресурсах шкіл Онтаріо. Результати публікуються у звіті висновків обстеження за чіткою структурою: огляд школи, управління школою, мистецтво, здоров’я та фізична освіта, підтримка сім’ї та турбота про дітей, спеціальна освіта, освіта корінних народів, керівництво, збір коштів та внески, співпраця школи та суспільства.
The article focuses on Canada – one of the most developed countries in the world that has significant achievements in
the theory and practice of education. One of the most effective trends in Canada’s educational policy is the development
and implementation of a reporting system. The most important tools of accountability are planning, the system of quality
of education indicators, evaluation programs of academic achievement, evaluation, surveys and public reporting. The
article discusses the main differences in the structure of elementary and secondary education in the provinces, which are
divided into classes by school level, and features of the accountability system in Canada. Forms and methods of assessing
the quality of education include participation in national, provincial, international examinations, teacher evaluation in the context of accountability. Each province and territory of Canada, with the exception of Nunavut, operates a specific form of Mandatory Large Scale Assessment (LSA). In addition to provincial and territorial assessment programs, some provinces also participate in international testing programs. For example, some provinces, such as Ontario, Quebec and Alberta, participate in the International Student Achievement Assessment Program (PISA), the International Reading and Comprehension Study (PIRLS) project, and / or the International School Quality Monitoring Study math and science education (TIMSS). These international programs and projects are complementary to the National Assessment Program – the School Achievement Indicator Program (SAIP), which is implemented in all Canadian provinces. Attention is drawn to the structure and content of the Ontario school principals report. People for Education is a leader in research into the link between quality education and a just and prosperous society. With the help of principals in the province, they conduct annual surveys to track the impact of policies on funding, changes in Ontario school programs and resources. The results are published in a clear structure survey report: school review, school management, arts, health and physical education, family support and childcare, special education, indigenous education, leadership, fundraising and contributions, school-community collaboration.