Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Аналіз напрямків формування соціальної компетентності здобувачів вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шаров, С. В.
dc.date.accessioned 2020-06-26T13:14:31Z
dc.date.available 2020-06-26T13:14:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Шаров, С. В. Аналіз напрямків формування соціальної компетентності здобувачів вищої освіти / С. В. Шаров // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 266-269. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30103
dc.description.abstract Статтю присвячено аналізу методів та напрямків формування соціальної компетентності здобувачів вищої освіти у дослідженнях вітчизняних науковців. Зазначається, що соціальна компетентність є необхідним компонентом підготовки сучасного здобувача вищої освіти, яка дозволяє ефективно спілкуватися з одногрупниками та викладачами, займати активну позицію у навчальному закладі, уникати конфліктів тощо. З’ясовано, що соціальна компетентність формується різними шляхами. Впровадження у навчальну діяльність спеціального курсу дозволить опанувати знаннями, які стосуються сутності та значення соціальної компетентності. Участь у різних тренінгах дозволить навчитися встановлювати контакти з людьми, вирішувати конфлікти, ефективно взаємодіяти у соціумі, опрацювати конкретні практичні ситуації та способи реагування на них. Участь здобувачів освіти у наукових та виховних заходах дозволить забезпечити спілкування та обмін думками між учасниками процесу комунікації. Спілкування та взаємодія під час вивчення соціально-гуманітарних дисциплін забезпечить набуття особистого соціального досвіду та розвиток комунікативних здібностей. Висвітлені окремі шляхи розвитку соціальної компетентності студентів педагогічного університету. Цей процес має забезпечувати розвиток здатностей особистості комфортно почуватися в соціумі. З другого боку, студенти повинні навчитися формувати соціальну компетентність в учнів під час професійної діяльності у майбутньому. Зазначається, що в умовах інформаційного суспільства спілкування часто здійснюється у цифровому просторі. Тому майбутні вчителі повинні навчитися користуватися сучасними інформаційними засобами для конструктивного спілкування. У навчальному процесі доречно впроваджувати дисципліни, що стосуються критичного ставлення до інформації, проходити онлайн курси з медіаграмотності та соціалізації в суспільстві. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the analysis of methods and directions of formation of social competence of higher education applicants in researches of domestic scientists. It is noted that social competence is a necessary component of the training of a modern higher education applicant, which allows him to communicate with classmates and teachers, take an active position in the educational institution, avoid conflicts and more. It has been found that social competence is shaped in different ways. The introduction of a special course in the training activities will allow you to acquire knowledge of the nature and importance of social competence. Participation in various trainings will allow to learn to establish contacts with people, resolve conflicts, effectively interact in society, work out particular practical situations and ways of responding to them. Participation of education applicants in scientific and educational activities will allow for communication and exchange of views between participants of the communication process. Communication and interaction while studying social and humanitarian disciplines will ensure the acquisition of personal social experience and the development of communication skills. Some ways of development of social competence of students of pedagogical university are highlighted. This process should ensure the development of the ability of the individual to feel comfortable in society. On the other hand, students need to learn how to build social competence for students in future professional activities. It is noted that in the information society communication is often carried out in the digital space. Therefore, future teachers should learn how to use modern information tools for constructive communication. In the educational process it is appropriate to introduce disciplines related to critical attitude to information, to take online courses on media literacy and socialization in society. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject ключові компетентності ua
dc.subject соціальна компетентність ua
dc.subject вища школа ua
dc.subject студенти ua
dc.subject соціалізація ua
dc.subject майбутній учитель ua
dc.subject key competences ua
dc.subject social competence ua
dc.subject high school ua
dc.subject students ua
dc.subject socialization ua
dc.subject future teacher ua
dc.subject.classification 378.015.31:316.64 ua
dc.title Аналіз напрямків формування соціальної компетентності здобувачів вищої освіти ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу