Проаналізовано наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених, в яких порушено проблему використання інформаційних технологій у процесі професійної підготовки майбутніх учителів біології. Охарактеризовано поняття «екологічна культура», «інформаційні технології», «хмарні технології». Розкрито особливості застосування хмарних технологій у процесі формування екологічної культури майбутніх учителів біології. Висвітлено можливості використання хмарних технологій викладачами та студентами під час аудиторних та поза аудиторних занять. Окреслено можливості застосування сервісів Google Apps Education Edition, а саме: сервіс Blogger – для створення блогів на вільні теми
екологічного спрямування; сервіс Hangouts – для здійснення синхронної комунікації, обміну файлами різного формату
та спільної роботи з ними, роботи з віртуальною електронною дошкою, проведення відеоконференцій; сервіс Gmail –
для миттєвої передачі звичайних або голосових повідомлень; сервіс календар Google – зручний як для персонального,
так і для групового використання, застосовується для створення календарного планування роботи, перегляду розкладів занять, консультацій тощо; сервіс Google Sites – для створення сайтів, який не вимагає глибоких спеціальних
знань і умінь, дозволяє викладачу створювати власний контент, здійснювати обмін матеріалами різного формату,
здійснювати синхронну й асинхронну, діалогічну й групову комунікацію; сервіс Google Docs – для віддаленої співпраці
викладачів і студентів над спільними документами і проектами, викладачам – для контролю і керування роботою
студентів; сервіс Google Відео – для безпечного розміщення й перегляду відеороликів. У статті доведено доцільність
використання хмарних технологій для формування екологічної культури майбутніх фахівців. Встановлено, що хмарні
технології, разом із традиційними формами організації освітнього процесу, створюють нові можливості для індивідуального й колективного навчання, сприяють підвищенню якості й ефективності підготовки майбутніх учителів біології в сучасному інформаційному суспільстві.
The article analyses the scientific works of domestic and foreign scientists, which raised the problem of using information
technologies in the process of professional training of future biology teachers. The concepts of «environmental culture», «information technology», «cloud technology» are characterised. The peculiarities of the use of cloud technologies in the process
of formation of ecological culture of future biology teachers are revealed. The possibilities of using cloud technologies by
teachers and students during classroom and out of class sessions are covered. The features of Google Apps Education Edition
Services are outlined, such as: Blogger service – for blogging on free environmental topics; Hangouts – for synchronous
communication, file sharing and sharing, virtual e-board, video conferencing; Gmail – for instant messaging or voicemail;
Google Calendar service – convenient for both personal and group use, used to create work scheduling, view work schedules,
consultations, etc; Google Sites – site creation, which does not require deep specialist knowledge and skills, allows the teacher to
create their own content, to exchange materials of different format, to perform synchronous and asynchronous, dialog and group communication; Google Docs – for remote collaboration between faculty and students on collaborative documents and projects, faculty – to control and manage student work; Google Video service – for safe placement and viewing of videos. The article demonstrates the feasibility of using cloud technologies to shape the ecological culture of future professionals. It is established that cloud technologies, together with traditional forms of organization of educational process, create new opportunities for individual and collective learning, contribute to improving the quality and effectiveness of training of future biology teachers in
the modern information society.