Сьогодні актуальним питанням педагогічної науки є формування висококваліфікованого спеціаліста, який в достатній мірі володіє професійними компетентностями та вміє творчо і креативно застосовувати здобуті знання в закладі
вищої освіти в процесі майбутньої професійної діяльності. Тому, одним з пріоритетних завдань вузів України є підвищення практичної підготовки студентів, яка реалізується під час педагогічних практик. Педагогічна практика – обов’язкова практична складова освітнього процесу університетів, яка забезпечує взаємозв’язок теорії та практики, оскільки під час професійної діяльності майбутнього вчителя початкової школи відбувається інтеграція теоретичних знань та практичних навичок і умінь студентів, що є провідним на шляху оволодіння професійною компетентністю. Враховуючи вищесказане, у статті нами розглянуто особливості професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи. Проаналізовано сучасний стан практичної підготовки майбутніх педагогів у провідних вузах України. З метою визначення сучасного стану практичної підготовки здобувачів вищої освіти за педагогічними спеціальностями здійснено характеристику нормативних документів, які регламентують роботу педагогічних факультетів (освітньо-професійні програми та навчальні плани галузі знань 01 Освіта спеціальності 013 Початкова освіта). У статті визначено види педагогічних практик провідних вузів України. Уточнено особливості організації та проведення педагогічної практики. Охарактеризовано інформаційно-комунікаційне забезпечення педагогічної практики, яке сприяє організації професійної самопідготовки студентів педагогічних спеціальностей в процесі практичної діяльності. Здійснено співвідношення погодинного навантаження аудиторних занять та самостійної роботи студентів в порівнянні з педагогічною практикою. Окреслено перспективи розвитку педагогічної практики у зв’язку з реформуванням вищої освіти України.
To date, the pressing issue of pedagogical science is the formation of a highly qualified specialist, who sufficiently possesses
professional competencies and is able to creatively to apply the knowledge gained in higher education in the process of future
professional activity. Therefore, one of the priorities of Ukrainian universities is to increase the practical training of students,
which is realized during of pedagogical practices.
Pedagogical practice is a mandatory practical component of the educational process of universities, which provides
a correlation of theory and practice, since the professional activity of the future elementary school teacher integrates
the theoretical knowledge and practical skills of students, which is a leading profession along the way. Referring to the above, the article discusses the peculiarities of professional training of the future elementary school teacher. The current state of practical training of future teachers in the leading universities of Ukraine is analyzed. In order to determine the current state of practical training of higher education applicants in pedagogical specialties, a description of the normative documents regulating the work of pedagogical faculties (educational and vocational programs and curricula of area of expertise 01 Specialty 013 Primary education) was carried out. The article identifies the types of pedagogical practices of leading universities of Ukraine. The peculiarities of organization and conducting of pedagogical practice are specified. The information and communication support of pedagogical practice that facilitates the organization of professional self-training of students of pedagogical specialties in the process of practical activity is characterized. The correlation between the hourly load of the classroom and the independent work of students in comparison with pedagogical practiceis done. The perspectives of the development of pedagogical practice in connection with the reform of higher education of Ukraine are outlined.