Статтю присвячено проблемі виявлення, теоретичного обґрунтування та експериментальній перевірці педагогічних умов формування культури здоров’язбереження майбутніх фахівців на засадах міждисциплінарної інтеграції. У статті розкривається значення поняття «культура здоров’язбереження», «міждисциплінарна інтеграція».
Здійснено теоретичний аналіз наукових робіт для узагальнення різних поглядів учених на означену проблему, визначення теоретичних засад і з’ясування базових понять дослідження.
У статті містяться результати сформованості культури здоров’язбереження майбутніх фахівців харчової промисловості на засадах міждисциплінарної інтеграції на етапах вхідного і підсумкового. Узагальнюючи результати наукових досліджень, визначено провідні компоненти цього феномену, критерії і показники її вияву та рівні сформованості (високий, достатній, задовільний, низький). Конкретизовано компоненти культури здоров’язбереження майбутніх фахівців: мотиваційно-світоглядний, когнітивно-змістовий, діяльнісно-операційний, регулятивно-рефлексивний, їх критерії оцінювання. Визначено суттєву роль у формуванні культури здоров’язбереження майбутніх фахівців на засадах міждисциплінарної інтеграції педагогічних підходів (системний, особистісний та аксіологічний підходи). Визначено та обґрунтовано педагогічні умови формування культури здоров’язбереження майбутніх фахівців на засадах міждисциплінарної інтеграції: забезпечення мотивації майбутніх фахівців на здоров’язбереження як світоглядного орієнтиру; використання методів міждисциплінарної інтеграції в професійній підготовці студентів з метою поглиблення їхніх знань про здоров’я; розширення навичок щодо ведення здорового способу життя; організація самостійної здоров’язбережувальної діяльності студентів. Удосконалено процес організації навчально-пізнавальної та оздоровчої діяльності студентів з урахуванням особливостей формування культури здоров’язбереження в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців на засадах міждисциплінарної інтеграції.
The article is dedicated to the problem of identification, theoretical substantiation and experimental verification of pedagogical
conditions of formation of culture of health care of future specialists on the basis of interdisciplinary integration. The article
describes the meaning of the concept of «health culture», «interdisciplinary integration». Theoretical analysis of scientific works is carried out in order to summarize different views of scientists on the identified problem, define the theoretical foundations and clarify the basic concepts of research. The article presents the results of forming a health culture of future food industry professionals on the basis of interdisciplinary
integration at the entrance and final stages. Summarizing the results of scientific research, the leading components of this phenomenon, the criteria and indicators of its manifestation and the levels of its formation (high, sufficient, satisfactory, low) are identified. The components of the health culture of future specialists are specified: motivational-ideological, cognitive-semantic, activity-operational, regulatory-reflexive, their assessment criteria The essential role in shaping the culture of health care of future specialists on the basis of interdisciplinary integration of pedagogical approaches (systemic, personal and axiological approaches) has been determined. The pedagogical conditions for forming a culture of health care of future specialists on the basis of interdisciplinary integration are defined and substantiated: ensuring motivation of future specialists for health
care as a worldview landmark; use of methods of interdisciplinary integration in the professional training of students in order
to deepen their ideas and knowledge about health; enhancing students’ health and lifestyle skills; organization of students’
independent health care activities. There has been improved the process of organizing educational, cognitive and wellness activities of students, taking into consideration the peculiarities of forming a culture of health care in the process of professional training of future specialists on the basis of interdisciplinary integration.