Проведено аналіз стану проблем неперервної професійної туристської освіти, окреслено основні шляхи високопрофесійної підготовки у моделі неперервної освіти. Визначена динаміка неперервної підготовки фахівців туристської сфери та чинники особливостей сучасної перспективної діяльності. Ґрунтовно розглянуто особливості багатогранності туристської сфери та туристської освіти, зокрема такі її риси як розгалужена векторність, передумови
розвитку, вплив соціокультурних неоднорідностей, динамізм розвитку та стійкість до потрясінь, місце студентів
в освітній системі. Окрему увагу приділено трьом основним принципам реалізації вищої освіти (доступність, рівність можливостей, врахування різноманітності). Проаналізовано специфіку ефективності професійної діяльності
туристського сектору та його взаємозв’язок з туристською професійною підготовкою висококваліфікованих фахівців, здатних конкурувати на ринку сфери послуг. У статті проведено аналіз формування та структурних складових,
вирішення першочергових і перспективно-стратегічних питань створеного в Україні та затвердженого Верховною
радою України законодавства в сфері туристської освіти. Проаналізовано формування та етапи розвитку туристської освіти як в Україні так і в інших європейських країнах. Опрацьовані наукові роботи з проблем туристської
та готельно-ресторанної справи і на цій основі зроблені висновки для використання вищезазначеного досвіду в науковій, освітянській та практично-прикладній сфері даної галузі. Привертається увага до розширення додаткових послуг,
розробка та формування валютоємних послуг з метою суттєвого збільшення надходжень до державного бюджету
країни. Акцентується увага на особливу роль держави в сприянні та консолідації зусиль різних напрямів господарської
діяльності в країні. Розглядається питання, щодо впровадження в повсякденну практику рішень Гаазької декларації з туризму, щодо введення в систему планування питань з розвитку туризму – введення підрозділів з туристськоготельної проблематики Міністерствами та відомствами країни.
This paper is to consider the features of tourism sphere and tourism education, especially such characteristics as:
decentralisation, cultural and ethnic heterogeneity and the place of students in educational system. Specific attention is
considered to the three basic principles of higher education realisation (accessibility, equal possibilities, included diversity).
The specificity of professional activity in tourism sector was analyzed and its connection with tourism professional training
wasstudied. The article analyzes the formation and structural components, the solution of priority and perspective strategic issues created in Ukraine and approved by the Verkhovna Rada of Ukraine legislation in the field of tourism education. The formation
and stages of development of tourist education in Ukraine and in other European countries are analyzed. The scientific works
on the problems of tourism and hotel and restaurant business have been elaborated and on this basis the conclusions are drawn
for the use of the aforementioned experience in the scientific, educational and practical field of this field. Attention is drawn to
the expansion of additional services, development and formation of currency-intensive services in order to significantly increase
revenues to the state budget. The attention is paid to the special role of the state in facilitating and consolidating the efforts
of different directions of economic activity in the country. Issues concerning the implementation of decisions of the Hague
Declaration on Tourism are introduced into the daily practice, as well as the introduction of units on tourism and hotel issues
by the Ministries and departments of the country into the planning system of tourism development issues.