Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сучасні методичні підходи до розуміння інвалідності та особливих потреб

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Федоренко, О. Ф.
dc.date.accessioned 2020-06-26T08:55:01Z
dc.date.available 2020-06-26T08:55:01Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Федоренко, О. Ф. Сучасні методичні підходи до розуміння інвалідності та особливих потреб / О. Ф. Федоренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 223-226. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30086
dc.description.abstract Здійснено аналіз досліджень та публікацій щодо сучасних підходів, які закладені в Міжнародній класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я (МКФ). Узагальнено особливості класифікацій з родини міжнародних класифікацій ВООЗ (WHO-FIC), що стосуються здоров’я, зокрема з акцентовано увагу на Міжнародній класифікації хвороб. Проаналізовано мету та подальші можливості застосування Міжнародної класифікація хвороб в умовах запровадження Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я в Україні. Виявлено, що МКФ базується на тісній інтеграції медичної та соціальної моделей, втім в своїй основі містить біопсихосоціальну модель розуміння інвалідності. Розкрито основу біопсихосоціального підходу для оцінки стану здоров’я, обмеження, в рамках широкого контексту соціальних бар’єрів. Відзначено, що обмеження життєдіяльності, згідно МКФ, є звичайним аспектом людського існування, так як будь-яка людина може мати обмеження життєдіяльності в тій чи іншій мірі. Встановлено, що в Міжнародній класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я , функціонування та обмеження життєдіяльності розглядаються як результат складних взаємодій між біологічними, психологічними та соціальними чинниками. Відзначено, що дана класифікація дає можливість різним фахівцям говорити спільною мовою для вивчення динаміки різних компонентів та їхніх наслідків, разом з тим, вона стає базою для розуміння важелів для поліпшення життєвої ситуації дітей з особливими потребами, тобто розуміння того, якої підтримки, як часто і де саме вони потребують. Розкрито цінність класифікації, що полягає в тому, що вона дає змогу описати складові здоров’я, зрозуміти взаємодію між проблемами здоров’я, функціонуванням та інвалідністю і контекстуальними чинниками (особистісними і навколишнього середовища тощо). ua
dc.description.abstract The article presents an analysis of research and publications on current approaches that are embedded in the International Classification of Functioning, Functioning, and Health (ICF). The specificities of WHO-FIC family classifications related to health are summarized, with particular emphasis on the International Classification of Diseases. The purpose and further possibilities of application of the International Classification of Diseases in the conditions of introduction of the International Classification of Functioning, Limitations of Life and Health are analyzed. The ICF was found to be based on a close integration of medical and social models, but at the core contains a biopsychosocial model of understanding disability. The basis of biopsychosocial approach for health assessment, restriction, within the broad context of social barriers is revealed. It is noted that life-limiting, according to the ICF, is a normal aspect of human existence, since any person can have a lifelimitation to one degree or another. It is established that in the International Classification of Functioning, Limitation of Life and Health, Functioning and Limitation of Life are considered as a result of complex interactions between biological, psychological and social factors. It is noted that this classification enables different specialists to speak a common language to study the dynamics of different components and their consequences, but it also becomes a basis for understanding the levers for improving the living situation of people with disabilities, ie understanding how often, and where exactly the person needs it. The value of classification is disclosed in that it allows to describe the components of health, to understand the interaction between health problems, functioning and disability and contextual factors (personal and environment, etc.). ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject порушення ua
dc.subject особливі потреби ua
dc.subject функціонування ua
dc.subject інвалідність ua
dc.subject біопсихосоціальний підхід ua
dc.subject disorders ua
dc.subject special needs ua
dc.subject functioning ua
dc.subject disability ua
dc.subject biopsychosocial approach ua
dc.subject.classification 376-056:37.015.347 ua
dc.title Сучасні методичні підходи до розуміння інвалідності та особливих потреб ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу