Висвітлюється значення сформованості лідерської компетентності у курсантів як майбутніх офіцерів поліції для
ефективного виконання службових обов’язків. Розкривається поняття «лідерська компетентність» офіцерів поліції,
визначаються ознаки лідера, які мають бути притаманні офіцеру поліції як лідеру, а, отже, забезпечують формування
у нього лідерської компетентності. Уміння визначати мету службової діяльності робочої групи, формулювати завдання
підлеглим, організовувати і спрямовувати службову діяльність підлеглих, раціонально поводитись у колективі визначаються лідерськими якостями особистості офіцера-лідера, до числа яких можна віднести високий професіоналізм, відповідальність і надійність, прагнення успіху, впевненість у собі, самостійність, уміння впливати на своїх підлеглих, комунікабельність, емоційну врівноваженість і стресостійкість. Зазначено, що лідерство в курсантському середовищі можна
розглядати як різновид студентського лідерства, яке формується і розвивається найбільш ефективно у людини з 18 до 22 років. Отже, період навчання юнаків у закладі вищої освіти МВС є сприятливим для формування і розвитку у них
лідерських якостей. Тому доцільно організовувати освітній процес у ЗВО МВС України у такий спосіб, щоб складалися
умови, що сприяють формуванню лідерської компетентності у курсантів як майбутніх офіцерів поліції. Результати про- веденого дослідження показали, що спеціальна організація освітнього процесу, зокрема, проведення практичних занять
з елементами тренінгу і тренінгів лідерських якостей сприяє збільшенню кількості курсантів, які прагнуть зайняти
лідерські позиції, більш відповідально ставляться до вирішення службових завдань, тобто формується відповідальність
як лідерська якість особистості, що позитивно впливає на формування лідерської компетентності.
The article highlights the importance of developing cadets’ leadership competence as future police officers for the effective
performance of their duties. The concept of «leadership competence» of police officers is revealed, the characteristics of a leader, which should be inherent to a police officer as a leader, are determined, and, consequently, they provide for the formation
of leadership competence in him. The ability to determine the purpose of service activities of the working group, formulate
the tasks of subordinates, organize and direct service activities of subordinates, rationally behave in the team are determined by
the leadership qualities of the personality of the officer-leader, which include high professionalism, responsibility and reliability,
striving, striving self, independence, ability to influence their subordinates, sociability, emotional balance and stress tolerance. It is noted that leadership in the cadet environment can be considered as a type of student leadership, which is formed and develops most effectively in a person from 18 to 22 years. Thus, the period of training of young men in the institution of higher education of the Ministry of Internal Affairs is favorable for the formation and development of leadership qualities. Therefore, it is
advisable to organize the educational process in the Defense Ministry of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine in such
a way that conditions conducive to the formation of leadership competence of the cadets as future police officers are created.
The results of the study showed that special organization of the educational process, in particular, conducting practical sessions
with elements of training and training of leadership qualities contributes to an increase in the number of students seeking
leadership positions, more responsible attitude to the decision of official tasks, that is, responsibility is formed as a leadership
quality , which positively influences the formation of leadership competence.