Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолінгвістичні особливості англомовного публічного виступу у діяльності майбутніх фахівців у сфері медіації та врегулювання конфліктів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тулякова, К. Р.
dc.date.accessioned 2020-06-26T08:41:32Z
dc.date.available 2020-06-26T08:41:32Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Тулякова, К. Р. Психолінгвістичні особливості англомовного публічного виступу у діяльності майбутніх фахівців у сфері медіації та врегулювання конфліктів / К. Р. Тулякова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 206-209. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30082
dc.description.abstract Рзглядається взаємозв’язок лінгвістики з психологією, риторикою, логікою. Визначено структурні складові англомовного професійно орієнтованого монологу як елементу публічного виступу. Авторка звертається до низки праць, присвячених даній темі, вказуючи на діапазон дослідження лінгвістики тим чи іншим науковцем, наводить психологічні характеристики, притаманні англомовному професійно орієнтованому монологу. У статті окреслено питання стосовно систематизації публічних промов та наведено розподіл за жанровою приналежністю: академічна промова, урочиста промова, соціально-політична промова, судова, церковно-богословська та соціально-побутова. Метою статті є пошук оптимальних шляхів навчання англомовного професійно орієнтованого монологічного мовлення майбутніх фахівців у сфері медіації та врегулювання конфліктів. Виокремлено ряд характеристик, які слід брати до уваги під час навчання, а саме: скерованість та підготовленість, тематичність, інформативність, зв’язність, логічність, безперервність, розгорнутість, ситуативність, спрямованість або однонаправленість, модальність. Наведено психологічні характеристики, притаманні англомовному професійно орієнтованому монологу. Авторка розглядає публічне мовлення як особливий вид аргументативного тексту, який є наслідком взаємодії фахівця з індивідуальною та масовою свідомістю. Професійно орієнтований текст також розглядається за формою реалізації. Публічні виступи досліджуються через призму основних функцій мови, зокрема у взаємодії з інтегративною, інспіративною, декларативною та перформативною функціями. Подано розподіл англомовного професійно орієнтованого монологу на структурні компоненти та наведено приклади відповідно до кожного з компонентів. Таким чином, під час розробки навчальних завдань на основі відеоматеріалів публічних промов, було враховано психологічні фактори даного виду мовлення, що забезпечує не лише доступність та адекватність сприйняття, а й прискорює процес продуктивного відтворення набутих знать у формі професійно орієнтованих монологічних висловлювань. ua
dc.description.abstract The article deals with the relationship of linguistics with psychology, rhetoric and logic. The structural components of an English-speaking professionally oriented monologue as an element of public speaking are identified. The author refers to a number of works devoted to this topic, pointing to the range of research in linguistics by a particular scientist, gives psychological characteristics inherent in a professional English-oriented monologue. The article outlines the issues related to the systematization of public speeches and presents the distribution by genre affiliation: academic speech, solemn speech, sociopolitical speech, judicial, ecclesiastical and social life. The purpose of the article is to find the best ways of teaching English-language professionally oriented monologue speech of future specialists in the field of mediation and conflict resolution. There are a number of characteristics that should be taken into account during training, such as: orientation and preparedness, thematic, informative, cohesive, logical, continuous, deployable, situational, directional or unidirectional, modal. The psychological characteristics inherent in an English-speaking professionally oriented monologue are presented. The author considers public speech as a special kind of argumentative text, which is a consequence of the specialist’s interaction with the individual and the mass consciousness. Professionally oriented text is also considered in the form of implementation. Public speaking is explored through the prism of the basic functions of language, in particular in its interaction with integrative, inspiratory, declarative and performative functions. The division of the English-speaking professionally oriented monologue into the structural components is given and examples are given for each of the components. Consequently, during the development of training tasks based on video of public speeches, the psychological factors of this type of speech were taken into account, which not only provides accessibility and adequacy of perception, but also accelerates the process of productive reproduction of acquired knowledge in the form of professionally oriented monologue statements. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject психолінгвістичні особливості ua
dc.subject публічне мовлення ua
dc.subject риторика ua
dc.subject політичний дискурс ua
dc.subject структурний компонент ua
dc.subject сфера комунікації ua
dc.subject psycholinguistic features ua
dc.subject public speaking ua
dc.subject rhetoric ua
dc.subject political discourse ua
dc.subject structural component ua
dc.subject sphere of communication ua
dc.subject.classification 378:364-43 ua
dc.title Психолінгвістичні особливості англомовного публічного виступу у діяльності майбутніх фахівців у сфері медіації та врегулювання конфліктів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу