Розглянуто методичні рекомендації до формування професійної компетентності майбутніх фахівців з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності в системі ступеневої освіти. Визначено актуальність цієї проблеми та стан її розробки в наукових розвідках. З’ясовано, що розроблено новий Стандарт вищої освіти, який формулює інтегральну, загальні, спеціальні компетентності, що потребує подальших досліджень за вищеназваною спеціальністю. Окреслено зміст методичних рекомендацій, які були подані вченими у межах досліджуваної проблеми. Сформульовано мету й завдання статті. Метою є запропонувати викладачам методичні рекомендації щодо формування професійної компетентності майбутніх фахівців з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності в системі ступеневої освіти; завданням стало визначення ключових рекомендаційних питань для удосконалення підготовки майбутніх фахівців з підприємництва. Запропоновано традиційні лекційні заняття у модифікації автора, її структурних елементів, закцентовано увагу на авторській професійно-інтегративній технології, що передбачала розробку інноваційних методів навчання. Визначено її переваги: можливість дослідити проблему цілісно у всіх її виявах; зменшення диференціації у навчанні, посилення індивідуалізації; формування критичного та системного мислення, навичок прийняття рішень; урізноманітнення методів і прийомів навчання; створення психологічного комфорту. Запропоновано окремі інноваційні авторські методи навчання. Розкрито зміст деяких з них, наведено можливість їх застосування у процесі викладання фахових дисциплін. Рекомендовано розробку силабусу як одного з видів навчально-методичного забезпечення. Закцентована увага на позааудиторній та науково-пошуковій діяльностях здобувачів освіти. Вказано на можливі шляхи удосконалення профорієнтаційної роботи, яка забезпечила б свідомий вибір абітурієнтами майбутньої професійної діяльності. Дослідження, проведене автором, довело ефективність концепції формування професійної компетентності майбутніх фахівців з підприємництва, торгівлі та біржової діяльності.
The article describes methodical recommendations to formation of professional competence in future specialists of entrepreneurship, trade and exchange activities in the system of multy-degree education. The relevance of the problem and the status of its development in scientific research is shown. It was also found out that a new Standard of higher education (which formulates an integral, general, special expertise) requires further studies on the courses. The content of the guidelines, which were presented by scientists in the framework of the research problem is revealed. Goal and tasks of the article are formulated. The goal is to offer teachers the methodical recommendations on the formation of professional competence in future specialists of entrepreneurship, trade and exchange activities in the system of multy-degree education; goal was also to identify key issues recommendations which aim to improve training of future specialists of entrepreneurship. Traditional lectures in the author`s
modification are offered, emphasis is put on their structural elements, special attention is paid to the author’s vocational-integrating technology, which includes development of innovative teaching methods. The benefits are found out: the opportunity to
explore the issue holistically in all its manifestations; the decrease of differentiation in teaching, increase of individualization;
formation of critical and system thinking, decision-making skills; a variety of methods and techniques of training; creation
of psychological comfort. Innovative original teaching methods are offered. The contents of some of them are revealed, given
the possibility of their usage in the teaching of professional disciplines. The development of the syllabus as one of the types
of training and methodological support is recommended. Also attention is focused on extracurricular and scientific research
of students. Possible ways to improve career guidance that would ensure a conscious choice of a job by prospective students are
listed. Research conducted by the author demonstrated the effectiveness of the concept of formation of professional competence in future specialists of entrepreneurship, trade and exchange activities.