Розглядаються аспекти та зміст професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у закладах
вищої освіти. Одним з основних показників професійної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва
є виконавська майстерність. Формування виконавської майстерності майбутнього вчителя в умовах колективного
музикування є серйозною та актуальною проблемою музичної педагогіки. Автором проаналізовано сутність поняття «виконавська майстерність» та її роль в системі професійної підготовки здобувачів вищої освіти. Розглянуто методичні аспекти формування виконавської майстерності майбутніх
учителів музичного мистецтва в умовах колективного музикування в оркестровому класі. Наведено структуру, критерії та основні фактори що впливають на ефективність процесу формування виконавської майстерності майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах колективного музикування. Освітлено чотири групи методів організації
творчої діяльності, що сприяють створенню сприятливих умов для реалізації і вдосконалення студентами навичок
виконавської майстерності як одного з основних показників їх професіоналізму: традиційні методи навчання (вербальні, візуальні та практичні); методи проблемно-творчого характеру; методи «занурення» в сферу художніх образів;
методи організації творчої діяльності. Доведено, що формування виконавської майстерності в умовах колективного музикування в оркестровому класі відбувається шляхом застосування методичної системи, заснованої на різних типах методів навчання, з урахуванням освітніх завдань і структурних компонентів виконавської майстерності, а також певних факторів, що впливають на ефективність її формування. Автор зазначає, що інструментальна колективна форма музикування є одним із шляхів формування
виконавської майстерності та важливим компонентом у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва.
The article deals with the aspects and content of professional training of future music teachers in higher education
institutions. One of the main indicators of the professional competence of a future music teacher is performing skills. The
formation of the performing skills of the future teacher in the conditions of collective music is a serious and urgent problem
of music pedagogy. The author analyzes the essence of the concept of “performing skills” and its role in the system of vocational training of higher education applicants. Methodical aspects of formation of performing skills of future music teachers in the conditions of collective music in the orchestra class are considered. The structure, criteria and main factors influencing the efficiency of the process of forming the performing skills of future music teachers in the conditions of collective music are presented.
Four groups of methods of organizing creative activity that contribute to creating favorable conditions for the implementation
and improvement of performing skills as one of the main indicators of their professionalism are highlighted: traditional teaching
methods (verbal, visual and practical); methods of problem-creative nature; methods of «immersion» in the sphere of artistic
images; methods of organizing creative activity.
It is proved that the formation of performing skills in the conditions of collective music in the orchestral class occurs
by applying a methodical system based on different types of teaching methods, taking into account the educational tasks
and structural components of performing skills, as well as certain factors that affect the effectiveness of its formation. The
author points out that the instrumental collective form of music is one of the ways of forming performing skills and an important
component in the training of future music teachers.