Стаття присвячена дослідженню сучасних тенденцій у галузі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Зокрема, здійснюється аналіз наукових досліджень, пов’язаних із розробкою ефективної методики формування як окремих субкомпетентностей іншомовної професійної компетентності, так і загальних підходів до навчання англійської мови за професійним спрямуванням за останні три роки; описуються предметно-технологічні, соціальні і психологічні аспекти навчального процесу та їх вплив на формування навичок використання іноземної мови для здійснення професійної діяльності. Основна увага зосереджується на теоретико-методичних засадах (системному, компетентнісному, рефлексивному, особистісно-діяльнісному підходах) формування іншомовної професійної компетентності в немовних вищих навчальних закладах; аналізуються особливості рефлексивного підходу, принцип свідомості та розвитку автономії студентів в умовах тотальної технологізації освітянської сфери. Розкривається сутність таких понять, як іншомовна професійна компетентність, часткова автономія із внутрішнім самоконтролем та із зовнішнім автоматизованим контролем; напівавтономія; умовно повна автономія.
На основі останніх досліджень, пов’язаних із залученням інформаційних технологій до процесу формування окремих цільових компетентностей, що здійснюється на засадах концептуальності; результативності; економічності;
ергономічності; коригованості та візуалізації, уточнюється інструментарій додаткових можливостей студентів.
Серед основних переваг оволодіння необхідними навичками та уміннями з використанням інформаційних технологій виокремлюються такі, як: 1) гнучкість (здатність навчатися у зручний для студента час); 2) технологічність (використання
в навчальному процесі нових досягнень інформаційних технологій); 3) якість, яка не поступається традиційному навчанню, соціальна рівність (однакові можливості для здобуття вищої освіти незалежно від місця проживання, стану здоров’я і соціального статусу); 4) інтернаціональність (можливість здобути освіту в навчальних закладах іноземних держав).
The article is dedicated to the issue of current trends in teaching English for specific purposes. The last three-year scientific
research conducted in the field of teaching English for specific purposes that aims to find out the efficient methodology
of the subcompetences as well as the main approaches to teaching English for specific purposes is under consideration. The
subject and technological, social and psychological features of learning process and their impact on professional language
competence developing are outlined. The theoretical and methodological premises of professional language competence are highlighted and such approaches as systematic, competent, reflexive, student-oriented in the domain of teaching English for specific purposes in higher education are pointed out. It is claimed that the reflexive approach and the principals of consciousness and the student autonomy development are in favor under the circumstances of global information technology infiltration into all spheres of social life. In particular, the essence of such concepts as professional language competence, partial student autonomy with inner selfcontrol and outside automatic control, half student autonomy, partially full student autonomy, reflexive approach is revealed. Having analyzed such standpoints as conceptuality, effectiveness, economy, agronomy, modifying and visualization that were the question of much dispute in the last research dedicated to the usage of information technologies in the English for specific purposes domain, the student additional potentiality tools are revealed. Such potential ones as 1) flexibility (ability to study during the appropriate for the student time); 2) technology (the usage of the new technological breakthroughs); 3) quality (it is treated on equal terms with traditional education); 4) social equality (the accessibility to higher education services despite the student’s residence, health condition and social status); 5) internationalism (ability to get higher education in any institutions abroad) are focused on.