Визначено актуальність означеної проблеми відповідно до сучасної ситуації та важливості законодавчо-нормативних документів. Розкрито та проаналізовано якості (відповідальність, самостійність, ініціативність, працьовитість, творчість, наполегливість, організованість. чесність), що входять до поняття «підприємливість» як однієї з ключових компетентностей. Визначено сутність поняття «підприємливість» з педагогічного, психологічного та філософського поглядів. Підкреслено важливість формування підприємливості не лише на уроках з економіки, фінансової грамотності, інтелектуальної власності, але й на інших предметах закладу загальної середньої освіти. Стисло розкрито суть, особливості та інструментарій кожного з етапів формування підприємницької компетентності. У статті нами виділено основних чотири етапи, описано на кожному з них завдання та дії всіх суб’єктів освітнього процесу. Варто зазначити, що кожен із даних етапів є продовженням попереднього та початком наступного, адже всі етапи є системою у формуванні даної компетентності.
Аналізуючи кожен з етапів, нами визначено використання, переважно, методів активного навчання та заміна
монологічного викладу на діалогічні форми навчання (мозковий штурм, системний аналіз, імітаційні тренінги та вправи, тематичні дискусії), які б створювали можливості школярам шукати розв’язки різних проблем, бути самостійними у прийнятті рішень та уміти висловити власну точку зору.
У статті нами проаналізовано мету та основні завдання українсько-польського проєкту «Шкільна академія підприємництва». Даний проєкт розкриває особливості формування підприємницької компетентності як в урочний, так
і в позаурочний час, пропонуючи форми роботи за межами школи, наприклад, виставки, клуби та інше. Акцентовано увагу на тому, що реалізація усіх зазначених етапів зможуть допомогти сформувати креативність, уяву, мислення школярів.
The article determines the relevance of the identified problem in accordance with the current situation and the importance
of legislative and regulatory documents. Revealed and analyzed the qualities (responsibility, independence, initiative, hard
work, creativity, persistence, organization, honesty) that are included in the concept of “entrepreneurship” as one of the key
competences. The essence of the concept “entrepreneurship” from pedagogical, psychological and philosophical points of view is
determined. The importance of entrepreneurship formation is emphasized not only in the lessons of economics, financial literacy,
intellectual property, but also in other subjects of secondary education institution. The essence, features and tools of each of the stages of entrepreneurial competence formation are briefly explained. We outline the main four steps in which the tasks and actions of all the subjects of the educational process are described in the article. It is worth noting that each of these stages is a continuation of the previous stage and the beginning of the next one, as all stages are a system in the formation of this competence. Analyzing each of the stages, we have identified the use of mainly active learning methods and replacement of monologue presentation for dialogical forms of learning (brainstorming, system analysis, imitation training and exercises, thematic discussions), which would allow students to find solutions to different problems, be independent in making decisions and be able to defend one’s point of view. The article analyzes the purpose and main objectives of the Ukrainian-Polish School Academy of Entrepreneurship project. This project reveals the peculiarities of entrepreneurial competence formation both in class and outclass time, offering forms of work outside school, such as exhibitions, clubs and others. Attention is drawn to the fact that the implementation of all these stages can help to shape the creativity, imagination, thinking of students.