Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Експериментальна перевірка реалізації моделі формування готовності студентів-філологів до міжособистісної взаємодії засобами комунікативних технологій

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Поліщук, Л. П.
dc.contributor.author Пушкар, Т. М.
dc.date.accessioned 2020-06-25T12:54:05Z
dc.date.available 2020-06-25T12:54:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Поліщук, Л. П. Експериментальна перевірка реалізації моделі формування готовності студентів-філологів до міжособистісної взаємодії засобами комунікативних технологій / Л. П. Поліщук, Т. М. Пушкар // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 129-132. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30060
dc.description.abstract Представлена експериментальна перевірка реалізації моделі формування готовності майбутніх філологів до міжособистісної взаємодії. Описано та обґрунтовано критерії, показники та рівні сформованості готовності майбутніх філологів до міжособистісної взаємодії засобами комунікативних технологій. Автори аналізують методику реалізації моделі формування готовності студентів спеціальності «Філологія» (Германські мови та література (переклад включно). Представлено та проаналізовано результати експериментальної перевірки результативності моделі формування готовності майбутніх філологів до міжособистісної взаємодії на заняттях з практичного курсу основної іноземної мови і теорії та практики перекладу (ТПП). Обґрунтовано провідні компоненти моделі професійної підготовки філолога засобами комунікативних технологій та особливості їх застосування у професійній підготовці філолога. Визначено ефективність впровадження моделі у формуванні готовності майбутніх філологів до міжособистісної взаємодії засобами комунікативних технологій та методики її реалізації. Аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи засвідчив коректність висунутої нами гіпотези про те, що формувати готовність майбутніх філологів до міжособистісної взаємодії можливо за умови теоретичного обґрунтування, розробки й упровадження в практику професійної підготовки спеціальних комунікативних технологій. Визначено, що комунікативні технології (наративні, дискурсивні, соціосеміологічні та інформаційно-комунікаційні) є коректними й доцільними для впровадження в процес професійної підготовки філолога до реалізації міжособистісної взаємодії у професійній діяльності. Окреслені особливості застосування комунікативних технологій у формуванні професійної готовності майбутніх філологів. На основі результатів дослідження представлено рекомендації для викладачів, аспірантів, магістрантів, студентів вищих навчальних закладів щодо впровадження моделі формування готовності майбутніх філологів до міжособистісної взаємодії засобами комунікативних технологій. ua
dc.description.abstract The article presents an experimental verification of the implementation of the model of future philologists’ readiness for interpersonal interaction. The criteria, indicators and levels of preparedness of future philologists for interpersonal interaction by means of communicative technologies are described and substantiated. The authors analyze the method of implementation of the model of readiness formation of students of specialty «Philology» (Germanic languages and literature(translationincluding). The results of the experimental verification of the performance of the model of the formation of the future philologists’ readiness for interpersonal interaction in the practical courses of the basic foreign language and theory and practice of translation are presented and analyzed. The leading components of the model of vocational training of the philologist by means of communicative technologies and peculiarities of their application in the professional training of the philologist are substantiated. The effectiveness of the model implementation in forming the future philologists’ readiness for interpersonal interaction by means of communication technologies and the methods of its realization are determined. The analysis of the results of experimental and experimental work showed the correctness of our hypothesis that the formation of the future philologists’ willingness to interpersonal interaction is possible under the condition of theoretical substantiation, development and introduction into practice of professional training of special communication technologies. It is determined that communication technologies (narrative, discursive, socio-semiological and information-communication) are correct and appropriate for introduction into the process of professional training of philologists for the implementation of interpersonal interaction in professional activity. Features of application of communicative technologies in forming of professional readiness of future philologists are outlined. On the basis of the results of the research, recommendations for teachers, graduate students, undergraduates, students of higher educational institutions on the introduction of the model of forming the future philologists’ readiness for interpersonal interaction by means of communication technologies are presented. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject засоби комунікативних технологій ua
dc.subject готовність до міжособистісної взаємодії ua
dc.subject модель формування готовності майбутніх філологів ua
dc.subject means of communicative technologies ua
dc.subject readiness for interpersonal interaction ua
dc.subject model of formation of future philologists’ readiness ua
dc.subject.classification 378:397.13:7 ua
dc.title Експериментальна перевірка реалізації моделі формування готовності студентів-філологів до міжособистісної взаємодії засобами комунікативних технологій ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу