Стаття присвячена експериментальній перевірці результативності впровадження організаційно-педагогічних
умов розвитку фахової компетентності начальників фізичної підготовки і спорту військових частин Збройних сил України (далі – НФПіС) у системі післядипломної освіти. Представлено програму дослідження, що складається з аналітико-констатувального, аналітико-пошукового, дослідно-експериментального і підсумково-впроваджувального етапів, особливості проведення експерименту та його результати.
Особливості курсів підвищення кваліфікації та професійного рівня зумовили проведення послідовного педагогічного
експерименту, що передбачав встановлення достовірних відмінностей у рівнях розвиненості фахової компетентності
НФПіС в одній експериментальній групі до та після дослідно-експериментального етапу експерименту. Під час формування вибірки застосовувався суцільний вибірковий метод, сутність якого полягає у суцільному обстеженні відносно невеликої генеральної сукупності досліджуваних. За результатами дослідно-експериментального етапу експерименту встановлено, що впровадження організаційно-педагогічних умов позитивно вплинуло на динаміку розвиненості фахової компетентності НФПіС. Так кількість офіцерів з високим її рівнем зросла на 33,4 %, середнім – на 16,6 %. У свою чергу, зменшилась кількість НФПіС із низьким її рівнем – на 50,0 %. 91,7 % офіцерів з низьким рівнем її розвиненості на аналітико-констатувальному етапі експерименту перейшли на більш високі рівні розвиненості фахової компетентності. Інтегральний коефіцієнт розвиненості фахової компетентності після дослідно-експериментального етапу експерименту (2,36) зріс на 0,85 у порівнянні з аналітико-констатувальним етапом (1,51). З’ясовано, що результати після дослідно-експериментального етапу педагогічного експерименту перевищують їх значення на аналітико-констатувальному етапі. Розрахунок достовірності експериментальних даних проведений за допомогою Т-критерієя Вілкоксона. Це означає, що впровадження запропонованих організаційно-педагогічних умов розв итку фахової компетентності НФПіС у системі післядипломної освіти вплинуло як на зростання коефіцієнта її розвиненості, так і на розвиток фахової компетентності в цілому.
The article considers the experimental verification of the of implementation of organizational and pedagogical conditions effectiveness for the development of professional competence of the Armed Forces of Ukraine military units physical training and sports chiefs (here in after – MUPTSC) in the system of postgraduate education. The research program is presented, which consists of analytical-ascertaining, analytical-searching, experimental and introductory stages, special features of the experiment and its results. The special features of the further education courses led to a consistent pedagogical experiment, which envisaged establishing significant differences in the levels of professional competence development of MUPTSC in one experimental group before and after the experimental stage of the experiment. During the sampling, a continuous sampling method was applied, the essence of which was to conduct a continuous survey of a relatively small general population of subjects.
According to the results of the experimental stage, it was found that the introduction of organizational and pedagogical
conditions had a positive impact on the dynamics of the development of MUPTSC professional competence. Thus, the number of officers with high level of professional development has increased by 33.4 % and the average by 16.6 %. In turn, the number of MUPTSC with low level decreased by 50.0 %. 91.7 % of officers with a low level of development at the analytic-statement
stage of the experiment switched to higher levels of professional competence development. The integral coefficient of professional competence development after the experimental stage (2.36) increased by 0.85 compared to the analytical and ascertaining
stage (1.51). It is found that the results after the experimental stage of the pedagogical experiment exceed their value at the analytical stage. The reliability of the experimental data was calculated using the Wilcoxon T-test. This means that the implementation of the proposed organizational and pedagogical conditions for the MUPTSC professional competence development in the system of postgraduate education has influenced both the growth of its coefficient of development and the development
of professional competence as a whole.