Описано особливості й основні підходи до створення ефективного практико зорієнтованого інтерактивного освітнього середовища закладу вищої освіти як необхідної умови формування іншомовної комунікативної компетентності
майбутніх учителів початкової школи. Розрізнено поняття освітнього простору й освітнього середовища, подано
авторське трактування дефініції «практико зорієнтоване інтерактивне освітнє середовище». Доведено, що правильно організоване освітнє середовище, орієнтоване на розвиток особистості, є платформою для практичної реалізації
культурологічного, системного, синергетичного, аксіологічного, гуманістичного, особистісно-орієнтованого, компетентнісного, комунікативно-діяльнісного та інегративного сучасних підходів до організації освітнього процесу. Воно спроможне забезпечити підвищення якості освіти майбутніх учителів початкової школи. У дослідженні зазначено педагогічні умови, що передбачають відбір та імплементацію таких інтерактивних технологій навчання в освітньому середовищі, що забезпечують досягнення студентами необхідного рівня сформованості іншомовної комунікативної компетентності. Обґрунтовано, що створення інтерактивного іншомовного освітнього середовища забезпечує організацію діалогічної взаємодії професорсько-викладацького складу та студентів, що сприяє пошуку творчих інновацій, утвердженню пріоритетів академічної доброчесності, дотримання наукової та педагогічної етики та розуміння себе та оточення. Визначено, що практико зорієнтоване інтерактивне освітнє середовище – це система заходів і впливів на сферу особистісно-професійного зростання, життєдіяльності майбутнього фахівця за допомогою взаємодії інформаційного, пізнавального, психологічного, педагогічного накопичення компонентів іншомовної комунікативної компетентності, що сприяють активному розвиткові особистості, формуванню її здатності до іншомовної професійно зорієнтованої комунікації в полікультурному суспільстві.
In the article the features and main approaches to the creating an effective, practically oriented, interactive educational
environment of a higher education institution as a necessary condition for the formation of intending primary school teachers’
foreign language communicative competence are described. The concepts of educational space and educational environment
are distinguished, the author’s interpretation of the definition of “practically oriented interactive educational environment”
is presented. It is proved that a properly organized educational environment, focused on the developing the individual, is
a platform for the practical implementation of cultural, systemic, synergistic, axiological, humanistic, personality-oriented,
competent, communicative-activity and integrative modern approaches of education process organizing. It can improve
intending primary school teachers’ education quality. The study deals with the pedagogical conditions that provide for
the selection and implementation of such interactive learning technologies in the educational environment that ensure that
students achieve the required level of foreign language communication skills. It is substantiated that creation of an interactive foreign language educational environment provides for the organization of dialogic interaction between the teaching staff
and students, which promotes the search for creative innovations, affirmation of the priorities of academic integrity, adherence
to scientific and pedagogical ethics and understanding of oneself and environment. It is determined that a practically oriented
interactive educational environment is a system of measures and influences on the sphere of personal and professional growth,
life activity of the intending specialist through the interaction of information, cognitive, psychological, pedagogical accumulation
of components of foreign language communicative competence, that help to develop a personality, to form foreign language
professionally oriented communication in a multicultural society.