Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Кейс-метод у системі компетентнісної, особистісно зорієнтованої професійної підготовки соціального працівника

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Опалюк, Т. Л.
dc.date.accessioned 2020-06-25T08:01:05Z
dc.date.available 2020-06-25T08:01:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Опалюк, Т. Л. Кейс-метод у системі компетентнісної, особистісно зорієнтованої професійної підготовки соціального працівника / Т. Л. Опалюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 87-92. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30034
dc.description.abstract Представлені результати дослідження комплексу проблем, пов’язаних з посиленням компоненти інтерактивної навчальної діяльності майбутніх соціальних працівників у процесі їх професійного становлення. Аналізуються традиційна інформаційно-репродуктивна та інноваційна інтерактивна система організації навчання студентів з позиції особистісно зорієнтованого, компетентнісного підходу до професійної підготовки соціального працівника. З’ясовується сутність компетентнісної освіти, технологічні засади її забезпечення, обґрунтовується необхідність використання інтерактивних методів навчання, до яких належить кейс-метод. Характеристика кейс-методу дає можливість визначити характеристики, особливо актуальні для забезпечення практико орієнтованості фахової підготовки соціального працівника. З означених позицій представлено типологію кейс-методів з коротким описом їх функціональних особливостей. Зокрема, обґрунтовано можливості їх використання у навчанні студентів, інтегруючи освітню, практичну та дослідницьку види діяльності. Особлива увага акцентується на дослідженні інтерактивної діяльності студентів у процесі використання кейсметоду, що передбачає реалізацію двох блоків функцій: мобілізацію колективних зусиль щодо комплексного аналізу професійної ситуації, можливостей забезпечення його комплексності, різносторонності та глибини; формування здатності кожного студента до конструктивної міжособистісної взаємодії з усіма зацікавленими сторонами, суб’єктами діяльності у процесі вирішення проблеми у рамках конкретної ситуації соціальної допомоги. При тому доводиться, що міжособистісні взаємовідносини та психологічний мікроклімат будуть результатом не спеціальних додаткових зусиль викладача, а природнім фоном злагодженої, конструктивної, в значить і успішного вирішення соціальної проблеми в рамках соціально означеної ситуації. Також звертається увага на важливість використання кейс-методу задля розвитку особистісних якостей у рамках формування значущих професійних компетентностей. Вони пов’язані зі здатністю формувати толерантні, демократичні взаємовідносини з іншими людьми, розвивати професіоналізм на основі «Я-концепції». ua
dc.description.abstract The article presents the results of a complex problems’ study, related to strengthening the components of interactive learning activities of future social workers in the process of their professional formation. It’s analyzed the traditional information-reproductive and innovative interactive system of organizing students’ education from the standpoint of a personallydirected, competent approach to professional training of a social worker. The essence of competency education, technological principles of its provision are clarified; it’s also substantiated the necessity of using the interactive teaching methods, to which the case method belongs. Characteristics of the case-method make it possible to determine characteristics, that are especially relevant to ensure the practical orientation of the social worker’s professional training. From this point of view, a typology of case-methods is presented with a brief description of their functional features. In particular, the possibilities of their use in students’ studies are substantiated, integrating educational, practical and research activities. Particular attention is paid to investigating the students’ interactive activity while using the case-method, which involves realizing two blocks of functions: mobilization of collective efforts for a comprehensive analysis of the professional situation, opportunities to ensure its complexity, versatility and depth; developing the ability of each student to engage in constructive interpersonal interaction with all stakeholders, subjects in the process of solving a problem within the specific situation of a social assistance. At the same time it is proved, that interpersonal relationships and psychological microclimate (atmosphere) will be the result not of the professor’s special additional efforts, but a natural background of a coherent, constructive, and thus successful solution of a problem within a socially determined situation. Attention is also drawn to the importance of using the case-method for the development of personal qualities within the framework of forming significant professional competences. They are related to the ability to form tolerant, democratic relationships with others, and to create professionalism on the self-concept basis. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інтерактивні методи ua
dc.subject кейс-метод ua
dc.subject компетентність ua
dc.subject компетентнісна освіта ua
dc.subject інтерактивна діяльність ua
dc.subject interactive methods ua
dc.subject case method ua
dc.subject competence ua
dc.subject competence education ua
dc.subject interactive activity ua
dc.subject.classification 378.147.091.31-059.2:364.3 ua
dc.title Кейс-метод у системі компетентнісної, особистісно зорієнтованої професійної підготовки соціального працівника ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу