Розкрито проблему гендерної соціалізації особистості в онтогенезі як основу розвитку гендерної соціальності молоді в освітньому процесі закладу фахової передвищої освіти. Метою дослідження було виявлення особливостей становлення гендерної соціальності студентської молоді в процесі гендерної соціалізації особистості в онтогенезі та експериментальне вивчення впливу середовища закладу фахової передвищої освіти на розвиток гендерної соціальності особистості. Встановлено, що гендерна соціальність особистості розвивається в процесі гендерної соціалізації починаючи з раннього дитинства та впродовж індивідуального розвитку як на етапі первинної, так і вторинної соціалізації та формується в процесі гендерного виховання як складник гендерної соціалізації, під керованим впливом соціокультурного середовища та різних агентів гендерної соціалізації. За допомогою методики комплексної оцінки рівня та визначення можливостей закладу вищої освіти до впровадження
гендерних підходів в освіту (Н. Несвітайло, Ю. Савельєва та ін.) авторкою здійснено експериментальне вивчення впливу
середовища закладу фахової передвищої освіти Балаклійської філії «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради на розвиток гендерної соціальності студентства. Спираючись на кількісний і якісний аналіз отриманих результатів, доведено провідне значення у формуванні у здобувачів освіти сучасних егалітарних уявлень, зміни педагогічної комунікації у закладах вищої освіти в напрямку звільнення від гендерних стереотипів, вдосконалення змісту вищої освіти, шляхом збагачення її гендерною складовою, а саме: запровадження в освітній процес навчальних програм, просвітницьких курсів для підвищення гендерної освіченості майбутніх педагогічних фахівців, а також новітніх освітніх технологій, накопичення досвіду антидискримінаційної експертизи освітнього контенту. Здобуті результати є підгрунтям для створення сприятливих умов професійного становлення майбутніх педагогічних кадрів у закладі вищої освіти.
The article deals with the problem of gender socialization of the individual in ontogeny as a basis for the development of gender sociality of young people in the educational process of the institution of professional pre-higher education. The purpose of the study was to identify the peculiarities of the gender socialization of student’s youth in the process of gender socialization of the individual in ontogeny and experimental study the influence of the environment of the institution of professional pre-higher education on the development of gender social personality. It is established that gender sociality of a person is developed in the process of gender socialization starting from early childhood and during individual development both at the stage of primary and secondary socialization and is formed in the process of gender education as a component of gender socialization, under the controlled influence of socio-cultural socializations Using the method of complex assessment of the level and determining the possibilities of the institution of higher education to implement gender approaches in education (by N. Nesvitaylo, Y. Saveliev, etc.), the author made an experimental study of the influence of the environment of the institution of professional higher education of the branch of Balaklia “Humanitarian Academy of Kharkiv” of Regional Council for the Development of Gender Socialism of Students. Based on the quantitative and qualitative analysis of the obtained results, it was proved the leading importance in the formation of modern egalitarian ideas in the formulation of educational applicants, changes in pedagogical communication in higher education institutions towards liberation from gender stereotypes, improving the content of higher education by enriching it They are proving in
educational process of educational programs, educational courses for raising the gender education of future pedagogical
specialists, as well as the latest educational technologies and the experience of anti-discrimination expertise in educational
content. The obtained results are the basis for the creation of favorable conditions for the professional development of future
teaching staff in higher education.