Висвітлене обґрунтування методичних підходів до використання авіаційних тренажерів у наземному навчанні бойовим польотам майбутніх льотчиків тактичної авіації. Зазначається, що сучасні комп’ютерні системи створюють основу для наземного навчання бойовим польотам, що забезпечує формування знань, умінь і навичок пов’язаних з інтелектуальною повітряно-тактичною діяльністю. При цьому на комп’ютерні технології у процесі наземного навчання бойовим польотам майбутніх льотчиків тактичної авіації покладаються наступні основні функції: навчання визначенню стратегії дій у бойовому польоті шляхом перевірки правильності та повноти складання плану бойового польоту; навчання прийняттю оперативних тактичних рішень у бойовому польоті; формування просторових уявлень про положення у повітрі відносно повітряного та наземного противника (повітряних та наземних цілей); формування навичок передбачення розвитку повітряно-тактичних ситуацій; формування навичок сумісних дій щодо пілотування, управління зброєю та прийняття тактичних рішень;
навичок перетворення прицільно-навігаційної інформації в образи повітряно-тактичної ситуації. Тобто застосування
комп’ютерних технологій забезпечує формування знань, умінь і навичок пов’язаних з інтелектуальною повітряно-тактичною діяльністю. Це розвиває якості тактичного мислення, творчість в процесі підготовки та виконання бойових польотів. Наголошено, що наземне навчання бойовим польотам є багатовекторним процесом. Тому велику роль в ньому відіграє
освітній простір і теоретично та методично забезпечене наземне бойове освітнє середовище як його складова. Його створення висуває певні методологічні, методичні й організаційно-методичні вимоги. У професійній військовій педагогіці це дає можливість розглядати процес наземного навчання бойовим польотам як систему. Тобто тренажерна підготовка постає як системотворчий компонент. Це дозволяє вивчити проблему підготовки до бойових польотів на землі в процесі навчання у льотному закладі вищої військової освіти у всій сукупності її властивостей, структурних складових і зв’язків, що дуже важливо при формуванні фахової компетентності майбутніх льотчиків тактичної авіації.
The article highlights the justification of methodical approaches to the use of aviation simulators in ground combat flight training of future tactical aviation pilots. It is noted that modern computer systems provide the basis for ground combat flight training, which arranges the development of knowledge, skills, and abilities related to intellectual air tactical activity. At that, the following essential functions are assigned to computer technologies in the process of ground combat flights training of future tactical aviation pilots: training to determine the strategy of action in combat flight by checking the correctness and completeness of drawing up a plan of combat flight; training in making tactical decisions in combat flight; formation of spatial inference about the position in the air relative to the air and ground enemy (air and ground targets); formation of skills for predicting the development of air-tactical situations; developing collaborative piloting, weapons management and tactical decision-making skills; skills of converting sight-navigation information into images of an air-tactical situation. That is, the use of computer technology provides the formation of knowledge, skills and abilities related to intellectual air tactical activity. It develops the qualities of tactical thinking, creativity in the process of preparation and execution of combat flights. It is emphasized that ground combat flight training is a multi-vector process. Therefore, the educational field plays an essential role in it, as well as it is component – a ground combat educational environment provided theoretically and methodically. Its creation requires specific methodological, methodical and organizational-methodical requirements. In professional military pedagogy, this makes it possible to consider the process of ground combat flights training as a system. That is, simulators training appears as a system-building component. It allows studying the problem of preparation for combat flights on the ground in the course of training in a higher airforce institution in all its aspects, structural components and communications, which is very important for the formation of the professional competence of future tactical aviation pilots.