Розглядаються особливості підготовки майбутніх вчителів Нової української школи, розкривається сутність професійної компетентності сучасного вчителя, структурні складові компетентності та вимоги до професійної діяльності.
Висвітлюються переваги застосування проектних технологій у професійній діяльності вчителя Нової української школи
та наголошується на необхідності їх використання, що обумовлено стрімким розвитком соціальної сфери суспільства,
цифрових технологій та транскордонністю розповсюдження та обміну інформацією, де найціннішою стає якість освіти. Даний аналіз виявляє нагальну потребу використання проектування в освітньому процесі закладів вищої освіти як засобу формування професійної компетентності майбутніх вчителів Нової української школи. Таке твердження знаходить своє відображення у нормативній базі України, Концепції Нової української школи, Законі «Про вищу освіту». Автором уточнюються та аналізуються такі поняття, як професійна компетентність вчителя, метод проектів, проект та проектування. Вивчення закордонного та вітчизняного досвіду закладів вищої освіти та підготовки вчителів останніх років надає змогу обґрунтувати ефективність використання методу проектів та проектування як засобу формування професійної компетентності. Проектування в освітньому процесі дозволяє інтегрувати знання з різних дисциплін та особистий досвід і здобувати, у процесі, нові знання та навички; перетворює теоретичні знання на практичний досвід; розвиває професійну рефлексію; навчає соціальній взаємодії та роботі в групі; створює умови для здобувачів вищої освіти, що сприяють усвідомленню ними відповідальності за власне навчання (стають активними учасниками) та подальшу професійну діяльність; дає змогу студентам відчути власні професійні сили; надає змогу на практиці об’єктивно оцінити переваги та можливості методу проектів, проектних технологій для педагогічної діяльності.
The peculiarities of the training of future teachers of the New Ukrainian School are considered in the article. The essence
of the professional competence of the modern teacher, the structural components of the competence and requirements for
professional activity are revealed. The advantages of application of project technologies in the professional activity of the teacher
of the New Ukrainian School are highlighted and the necessity of their application is emphasized, which is conditioned by
the rapid development of the social sphere of the society, digital technologies and the cross-border distribution and exchange
of information, where the quality of education becomes the most valuable. This analysis reveals the urgent need to apply
project activity in the educational process of higher education institutions as a means of forming the professional competence
of future teachers of the New Ukrainian School. This statement is reflected in the regulatory framework of Ukraine, the Concept
of the New Ukrainian School, and the Law on Higher Education.
The author clarifies and analyzes such concepts as teacher’s professional competence, project-based learning, project
and project activity. Studying the foreign and domestic experience of higher education institutions and training of teachers in
recent years makes it possible to substantiate the efficiency of project-based learning and project activity application as a means
of forming professional competence. Project activity in the educational process allows to integrate knowledge from different
disciplines and personal experience and to acquire, in course of, new knowledge and skills; turns theoretical knowledge to
practical experience; develops professional reflection; teaches social interaction and teamwork; creates conditions for higher
education acquirers to promote their responsibility for their own learning (they become active participants) and further
professional activity; enables students to experience their own professional strength; allows to objectively evaluate in practice
the advantages and opportunities of the project-based learning, project technologies for pedagogical activity.