ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Дудорова, Л. Ю. | |
dc.date.accessioned | 2020-06-25T05:57:05Z | |
dc.date.available | 2020-06-25T05:57:05Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Дудорова Л. Ю. Методологические подходы подготовки студентов-организаторов образовательного туризма / Л. Ю. Дудорова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 3К 2 (71). - С. 119-122. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30009 | |
dc.description.abstract | У структурі педагогічної науки виокремився такий напрямок, як педагогіка туризму – наука про закони освіти і виховання особистості засобами туризму. Під освітнім видом туризму розуміють пізнавальні тури, що орієнтовані на становлення і розвиток компетенцій будь-якого освітнього рівня підготовки. Організатор туристсько-освітньої діяльності повинен володіти профільно-спеціалізованою туристсько-освітньою компетентністю, що є здібністю ефективно застосовувати туристсько-освітню технологію на практиці через проектування, конструювання і впровадження туристсько-освітнього маршруту. | ua |
dc.description.abstract | In the structure of pedagogy stood out such a direction as tourism pedagogy – the science of law education and upbringing of the individual by means of tourism. Under the guise of educational tourism understand sightseeing tours focused on the formation and development of the scope of any educational level training. The organizer of tourist and educational activities must have a profile-specialized tourist and educational competence, which is an ability to effectively apply the tourist and educational technology in practice through the design, construction and implementation of tourist and educational route. The training program for students specializing in the field of educational tourism, must be built in accordance with new socio-economic conditions and taking into account the specificity of the subject and the product of labor in education and tourism activities. It is in response to the demand of tourist and educational market, which guarantees employment for future graduates. The basis of the development of educational tourism program organizer was laid competence approach. He not only identified a list of competencies, the formation of which is possible subject to the successful development of a student of the educational programs, but also help build methodical system of training of students – the future organizers of educational tourism, including the competence-based approach is the main procedure in evaluating the quality of student development program. | ua |
dc.language.iso | ru | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | компетентнісний підхід | ua |
dc.subject | педагогіка туризму | ua |
dc.subject | освітній туризм | ua |
dc.subject | технологія | ua |
dc.subject | туристськоосвітня компетентність | ua |
dc.subject | competence approach | ua |
dc.subject | education tourism | ua |
dc.subject | educational tourism | ua |
dc.subject | technology | ua |
dc.subject | tourist and educational competence | ua |
dc.subject.classification | 378.016 : 338.48 | ua |
dc.title | Методологические подходы подготовки студентов-организаторов образовательного туризма | ua |
dc.title.alternative | Методологічні підходи підготовки студентів-організаторів освітнього туризму | ua |
dc.title.alternative | Methodological approaches training students of organizers educational tourism | ua |
dc.type | Article | ua |