Висвітлено питання щодо розвитку творчих здібностей учнів молодшого шкільного віку у процесі формування
природознавчих компетентностей в умовах реалізації Концепції нової української школи. Автори описали методологічний підхід розвитку творчих здібностей учнів початкових класів, зосередили увагу на значенні осередку природи (куточка природи) для сприяння творчої активності учнів. Ефективним засобом реалізації завдань кожної освітньої галузі, наголошують автори, є створення осередків, які відображали б навчальні потреби й інтереси дітей. Організація та функціонування їх створюватиме умови для дослідницької діяльності, розвитку самостійності, організації роботи дітей в парах та малих групах, а також індивідуально. Авторами вказується, що у навчальних осередках можна проводити різні види освітньої діяльності (проводити спостереження та в подальшому їх фіксувати, досліди та практичні роботи тощо), тому вони мають містити широкий асортимент матеріалів і обладнання до вивчення природознавства у початковій школі.
Водночас автори спрямовують увагу вчителів-практиків на тому, що розвиток творчих здібностей у кожного молод- шого школяра залежить від вмілого підбору та застосовування ними на уроці творчих завдань, які сприятимуть уріз- номанітненню творчої діяльності учнів і забезпечити перехід від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих.
Наголошено на необхідності використання на уроках різних інтерактивних методів навчання у процесі формування при- родознавчих компетентностей, відзначено роль учителя для організації процесу розвитку творчих здібностей молодших
школярів. Авторами наведено обґрунтовані приклади застосування методів розвитку творчих здібностей у процесі фор- мування предметних природознавчих компетентностей з конкретних тем: тема «Вода» – метод фокальних об’єктів,
тема «Птахи восени» – метод комбінованих питань, тема «Сонячна система» – «системний ліфт», тема «Використання деревини» – морфонологічний аналіз, тема «Що таке погода та як її передбачити» – «Дерево передбачень» та ін.
The article deals with the primary school students’ creative abilities development in the science competences formation process in the conditions of the New Ukrainian School Concept realization. The authors described a methodological approach to the primary school students’ creativity development, focusing on the nature center value (the corner of nature) to promote the creative activity of students. The authors emphasize that an effective way of the each educational field tasks accomplishing is to create centers that reflect the children’s’ educational needs and interests. The organization and functioning of them will create conditions for research, independence development, organization of children’s work in pairs and small groups, as well as individually. The authors point out that different types of educational activities can be carried out in educational centers (observation and further recording, experiments and practical work, etc.), so they should include a wide range of materials and equipment for the science study in primary school. At the same time, the authors draw the teachers’ attention to the fact that the primary school students creative abilities development depends on the skillful selection and application of creative tasks at the lesson, which will facilitate the diversification of students’ creative activity and ensure the transition from reproductive, formal and logical activity to creative. The necessity of using various interactive teaching methods in the process of forming natural sciences competences was emphasized at the lessons, the teacher’s role in organizing the primary school students’ creative abilities developing process was emphasized. The authors give substantiated examples of creative abilities development methods’ application in the process of the subject scientific competences formation on specific topics: theme "Water" – method of focal objects, theme "Birds of autumn" – method
of combined questions, theme "Solar system" – "system elevator", theme "Use of wood" – morphological analysis, theme "What
is the weather and how to predict it" – "Tree of predictions" and others.