Стаття присвячена окремим аспектам сформованості графічної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей у закладах вищої освіти за допомогою тестів. Тестування як форма контролю та діагностики знань здобувачів вищої освіти набуває все більшого розповсюдження в навчальному процесі закладів вищої освіти. Аналіз стану досліджуваної проблеми в теорії та практиці професійної освіти засвідчує, що в науковому дискурсі широко висвітлено питання тестування здобувачів вищої освіти. Втім, ціла низка питань щодо проблеми тестування графічних дисциплін залишається не вирішеною. На нашу думку є бажаним в тестах графічних дисциплін разом із завданнями, що містять рисунки, застосовувати завдання без рисунків, де інформацію представлено тільки вербально. Такі
завдання розвивають просторове бачення здобувача вищої освіти. Автори прагнули, щоб складені тести були однорідними та однакової складності. Досліджено зв’язок між часом розв’язування тестових завдань, які містять рисунки, і завдань, складених винятково із використанням вербального опису умов, установлено зв’язок між балами. Розглянута динаміка змін. Надаються результати анкетування тестових завдань з графічних дисциплін. Статистичний аналіз досліджуваних ознак свідчить, що на виконання тесту без рисунків витрачається в середньому в 1,2 – 1,3 рази більше часу, ніж на відповіді на аналогічний за змістом, причому ця залежність за часом лінійно пропорційна. Можна припустити, що при рівних за часом умовах проведення тестів, здобувачі вищої освіти за тест з рисунками отримують вищі в 1,2 – 1,3 рази бали, ніж за тест без. Важливим є наявність у тесті не тільки завдань
з рисунками, а і без них, то такі тести зі змішаними за формою умовами повинні мати строго однакову пропорцію. Концепція дослідження забезпечується єдністю методологічного, теоретичного та методичного аспектів.
The article is devoted to certain aspects of formation of graphic competence of future specialists of technical specialties in the institutions of higher education by means of tests. Testing as a form of control and diagnostics of knowledge of the candidates
for higher education is becoming more widespread in educational process of higher education institutions. Analysis of the condition of the problem under study in the theory and practice of vocational education shows that in scientific discourse is widely
discussed the issue of testing of applicants for higher education. However, a number of questions on the problems of testing
graphic disciplines remains unresolved. In our opinion, is preferable in tests, graphic disciplines along with the problems
involving drawings, to apply a task without pictures, where the information presented only verbally. Such tasks develop spatial
vision of the applicant higher education. The authors sought to composed tests were homogeneous and of equal complexity.
We investigated the relationship between time of decision of test tasks which contain pictures, and tasks using only verbal descriptions of the conditions, the relation between the points. The dynamics of change. Are the survey results of tests on graphic disciplines. Statistical analysis the studied characteristics show that the test without pictures spent an average of 1.2 – 1.3 times longer than the answers to the same meaning, and this dependence on time is linear. It can be assumed that under the same time conditions of the test, applicants of higher education for test patterns get higher 1.2 – 1.3 times the points than the test without. Important is the presence in the test task not only with pictures, but without them, these tests with mixed form, should be strictly the same proportion. The concept of the research is ensured by the unity of methodological, theoretical and methodical aspects.