Розкрито необхідність професійної підготовки майбутніх фармацевтичних спеціалістів на засадах деонтологічного підходу. Разом із позитивними результатами реформ і реструктуризації системи охорони здоров’я та фармацевтичної галузі з’явилися і деякі деструктивні явища: існуюча тенденції дегуманізації медицини, ігнорування моральних проблем пацієнтів на користь економічних інтересів, формальне ставлення фармацевтичних працівників до відвідувачів аптек та відсутність між ними довірливого контакту. Одним із ключових завдань професійної підготовки в медичних коледжах є формування кваліфікованого майбутнього фармацевта на основі світоглядних і моральних ідеалів, норм професійної поведінки, які забезпечують готовність суб’єкта до виконання професійного обов’язку з оптимальним поєднанням ціннісно-гуманістичної і технологічної складової фахової діяльності. У цьому контексті постає нагальна проблема гуманізації медичної освіти, особистісно-професійного розвитку майбутніх фармацевтичних працівників, зокрема й студентів-фармацевтів, з урахуванням етично-моральних імперативів і професійноетичних ідеалів та цінностей медичної діяльності. У межах статті обґрунтовано сукупність педагогічних умов:
формування деонтологічного світогляду майбутніх фармацевтів шляхом збагачення змісту навчальних дисциплін
відомостями міждисциплінарного характеру; конструювання професійно-морального середовища у період навчання
та виробничої практики; організація рефлексивно-творчої навчальної діяльності студентів для розвитку професійних
деонтологічно-значущих якостей в освітньому процесі медичного коледжу. Рівень сформованості цих якостей, їхня
вкоріненість в особистості майбутніх фармацевтичних працівників визначається рівнем їхньої професійної складової, яка стає результатом спеціально організованого процесу залучення студентів до норм і цінностей професійного
фармацевтичного співтовариства, формування стійкого інтересу до професійної діяльності, що уможливлюється
з використання ідей деонтологічного підходу.
The necessity reveals the need for professional training of future pharmaceutical specialists on the basis of the deontological
approach is disclosed in the article. Along with the positive results of the reforms and restructuring of the healthcare system and the pharmaceutical industry, some destructive phenomena have emerged: the existing tendencies of dehumanization of medicine, ignoring the moral problems of patients in favor of economic interests, the formal attitude of pharmaceutical workers to
pharmacy visitors and the lack of trust between them. One of the key tasks of vocational training in medical colleges is the formation of a qualified future pharmacist on the basis of ideological and moral ideals, norms of professional behavior, which ensure the readiness of the subject to perform a professional duty with the optimal combination of value-humanistic and technological components. In this context, there is an urgent problem of humanizing medical education, personal and professional
development of future pharmaceutical workers, including pharmacist students, taking into account ethical-moral imperatives
and professional-ethical ideals and values of medical activity. The set of pedagogical conditions is substantiated: psychological
and pedagogical support of formation of professional training of future pharmacists at different stages of studying; formation
of the deontological outlook of future pharmacists by enriching the content of the disciplines with information of ainterdisciplinary nature; constructing a professional and moral environment in the period of training and production practice;construction of the professional-moralenvironment in the period of training and production practice;organization of reflexive and creative
educational activity of students for the development of professional deontologically significant qualities in the educational process of medical college. The level of formation of these qualities, their rootedness in the personality of future pharmaceutical workers is determined by the level of their professional component, which is the result of a specially organized process of involving students in the norms and values of the professional pharmaceutical community, the formation of a sustainable interest in the professional activity that is possible through the use of.