Верхова їзда зазвичай розглядається як позакласне заняття для широкої публіки. Проте, останнім часом відзначається підвищення інтересу фахівців різного профілю до іпотерапії як до нейрофізіологічного лікування, при якому використовується верхова їзда. Представлено результати вивчення такого методу реабілітації дітей із відхилення розвитку як іпотерапія.
В роботі робиться акцент на тому, що іпотерапевтична реабілітаційна стратегія ідеально підходить для різних особливих груп населення, які могли би бути корисними для зміцнення свого постурального контролю, а також побудови
соціальних взаємодій нетрадиційним способом. Ми з’ясували, що для різних порушень можуть пропонуватися різні форми, шляхи та цілі лікування, тобто формуватися різні стратегії реабілітаційних заходів. Застосування іпотерапії повинно бути обґрунтовано реальними фізичними і психічними можливостями, наявністю рухов ого досвіду. Головним чинником залучення дітей до іпотерапії є їхній ненормальний і уповільнений психомоторний розвиток. Раннє призначення і застосування іпотерапевтичного втручання в цьому віці позитивно впливає на незрілу центральну нервову систему, яка швидко розвивається. Сеанси іпотерапії відповідають високим вимогам безпеки і гігієни при лікуванні дітей із руховими порушеннями, а тому можуть застосовуватися вже з 2-місячного віку. В роботі ми визначили, що позитивний вплив на неврологічні захворювання за допомогою іпотерапевтичного втручання залежить від компетентності терапевта, а також від правильно навченого коня. Іпотерапевтичний принцип полягає у використанні високої пластичності незрілого і пошкодженого мозку. Ми дійшли висновку, що застосування якісного і своєчасного іпотерапевтичного втручання дозволяє досягти максимального зменшення клінічних симптомів захворювання.
Horseback riding is usually considered an extracurricular activity for the general public. However, there has been a recent
increase in the interest of specialists of various profiles in hippotherapy as a neurophysiological treatment using horse riding.
The article presents the results of studying such a method of rehabilitation of children with developmental disabilities
as hippotherapy. The paper emphasizes that the hippotherapeutic rehabilitation strategy is ideally suited to a variety of specific populations, which may be useful for strengthening their postural control, as well as building social interactions in an unconventional way. We have found that different forms, ways and goals of treatment can be offered for different disorders, that is, different
strategies for rehabilitation activities. The use of hippotherapy should be justified by real physical and mental capacity,
the presence of motor experience, and so on. The main factor in involving children in hippotherapy is their abnormal and slow psychomotor development. The early administration and use of hypotherapeutic intervention at this age has a positive effect on the rapidly developing immature central nervous system. Hypotherapy sessions meet the high requirements of safety and hygiene in the treatment of children with movement disorders, and therefore can be used from the age of 2 months. In the paper, we determined that the positive impact on neurological diseases through hippotherapy depends on the competence of the therapist, as well as on a properly trained horse. The hippotherapeutic principle is to use high plasticity of the immature and damaged brain. We conclude that the use of high-quality and timely hypotherapeutic intervention allows to achieve the maximum reduction of clinical symptoms of the disease.