ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Дурманенко, О. Л. | |
dc.date.accessioned | 2020-06-24T06:57:40Z | |
dc.date.available | 2020-06-24T06:57:40Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Дурманенко, О. Л. Комунікативна культура вихователя закладу дошкільної освіти як складова його педагогічної майстерності / О. Л. Дурманенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.1) – С. 192-196. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29955 | |
dc.description.abstract | Розкриваються сутність, структура та функції комунікативної культури особистості вихователя закладу дошкільної освіти як компонента педагогічної майстерності. Визначено поняття педагогічної майстерності сучасного вихователя дошкільного закладу як набутого, тобто сформованого інтегрального особистісного новоутворення, що має складну структуру й забезпечує успішність професійної діяльності й професійне самовдосконалення; проаналізовано складові педагогічної майстерності: професійні знання, педагогічні здібності, професійні вміння (педагогічну техніку) та гуманістичну спрямованість. Окреслено принципи формування педагогічної майстерності вихователя закладу дошкільної освіти. Ввизначено й охарактеризовано важливі компоненти педагогічної майстерності вихователя закладу дошкільної освіти: педагогічну компетентність, професійне самовдосконалення, соціальну активність та комунікативну культуру. На основі аналізу специфіки професійної діяльності вихователя закладу дошкільної освіти автором виділено комунікативну культуру як особливий компонент педагогічної майстерності. Розкрито зміст поняття комунікативної культури як специфічної якості особистості вихователя, яка проявляється в любові до дитини, в потребі спілкування з нею та її родиною, виражає активну життєву професійну позицію стосовно формування особистості дитини й характеризується сукупністю комунікативних знань, сформованістю комунікативних умінь конструктивної міжособистісної взаємодії з членами дитячого колективу та колегами; виділено її складові та роль у формуванні педагогічної майстерності. Наголошено, що основою комунікативної культури вихователя закладу дошкільної освіти є комунікативність як складна особистісна властивість, що містить комунікабельність, соціальну спорідненість та альтруїстичні тенденції; саме комунікативність вихователя забезпечує формування його педагогічної майстерності. Зауважено, що об’єктивне діагностування стану сформованості комунікативної культури майбутніх вихователів є одним із важливих завдань професійної підготовки. | ua |
dc.description.abstract | The article reveals the essence, structure and functions of the communicative personality culture of a preschool teacher as a component of pedagogical skills. The concept of pedagogical skill of modern preschool teacher is defined as acquired, formed integral personal innovation, which has a complex structure and ensures the success of professional activity and professional self-improvement; the components of pedagogical skill are analyzed: professional knowledge, pedagogical abilities, professional skills (pedagogical technique) and humanistic orientation. The principles of forming pedagogical skills of the preschool teacher are outlined. Pedagogical competence, professional self-improvement, social activity and communicative culture are also identified and characterized in the article as important components of a preschool teacher’s pedagogical skill. Communicative culture as a special component of pedagogical skill is distinguished by the author on the basis of the analysis of the specifics of the professional activity of the preschool teacher. The content of the concept of communicative culture as a specific quality of the personality, which is appeared in the love to the child, in necessity of communication with family, expresses an active life professional position regarding the formation of the child’s personality and is characterized by a set of communicative knowledge, the formation of communicative children’s collective and colleagues; its components and role in forming pedagogical skills are highlighted. It is emphasized that the basis of the communicative culture of a preschool teacher is communication as a complex personal property, which contains sociability, social affinity and altruistic tendencies; it is the teacher’s communicative nature that ensures the formation of pedagogical skill. It is noted that objective diagnosis of the state of communication culture of future preschool teachers is one of the important tasks of professional training. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | комунікативність | ua |
dc.subject | особистість | ua |
dc.subject | комунікативна культура | ua |
dc.subject | педагогічна майстерність | ua |
dc.subject | вихователь закладу дошкільної освіти | ua |
dc.subject | communication | ua |
dc.subject | personality | ua |
dc.subject | communicative culture | ua |
dc.subject | pedagogical skill | ua |
dc.subject | preschool teacher of the institution of preschool education | ua |
dc.subject.classification | 373.2.011.3-051:005.336.5 | ua |
dc.title | Комунікативна культура вихователя закладу дошкільної освіти як складова його педагогічної майстерності | ua |
dc.type | Article | ua |